torsdag 13 januari 2011

HOME IS ANYWHERE THAT Y O U ARE

vid tangenterna: Jessica kl. 17:23
Idag har jag fått en del gjort här hemma, faktiskt. För det första har jag tvättat. Jag älskar våra nya tvättmaskiner! Kände verkligen det idag... Haha. Tur att man kan glädjas över det lilla. Tobbe har tagit hand om tvätteriet under mellandagarna eftersom han hade semester, så jag hade inte utnyttjat de nya sedan jag fick äran att inviga dem där innan jul. De slukar verkligen allt! Jag var övertygad om att jag skulle behöva köra två omgångar, men nehedå. FINA FINA MASKINER. AJ LAV JOOO. (dunkar i bröstet  två ggr och gör peace out)
  Okej, vidare. Jag har tagit ner julgardiner. Satt upp andra, vanliga gardiner. Ändrat lite så att de har bytt lite plats och så. Spikat upp fästen för tassles. Tassles och ljusslingor är trenden i vårt hushåll just nu! Jag älskar båda. Det syns inte så bra eftersom att det är så pyttigt på bilden, men det är ljusslingan med små väskor som hänger i sovrumsfönstret nu! Och jag tänkte att jag bryter av det rosa temat med de svarta tofsarna, för Tobbes skull. Ni känner väl hur allt det tjejiga liksom jämnas ut lite då, med de lite mer androgyna tofsarna? Oh ja.
Det enda fönstret som inte har bytta gardiner nu är det stora i vardagsrummet, men de är ju å andra sidan inte juliga på det sättet. Jag funderar dock på att byta ut de röda "tasslarna" till de rosa, för att variera lite åtminstone. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilka gardiner jag ska beställa till det fönstret än, så det får vara de vita sålänge.

Sedan har jag bytt sockerskål också! Joråsåatte... Måste ju variera mig lite med dem också. Sockerskålar är min senaste fixering i klass med tekoppar & tekannor. Fördelen med sockerskålen är att den har man ju faktiskt framme på bordet hela tiden (iaf jag), så att den syns och man kan uppskatta den så fort man tar en kopp te (vilket som ni vet är ofta i mitt fall)! Idag fick alltså mitt second hand-fynd med rosa rosor och guldmönster hoppa in i skåpet igen för att ge plats åt Ikea´s Ödmjuk-sockerskål. Diskret blommigt fast ändå lite vintervit. Perfekt. Peeerfekt... 
Efter att jag var och plockade ut mitt elf-paket så tog jag tag i att byta lakan. Även om Puff - som ni kan se på bilden - ansåg att det funkade även utan sådant tjafs.

Och NU, mina damer och herrar... (hur många herrar läser egentligen min blogg? Jag vet nästan bara tjejer... Undrar varför? WHYYY??) Nu ska jag laga majssoppa! Och inviga vår matberedare som vi fick av svärisarna i julis! Wihooooo!
LATERGATER! Bisooouu!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos