onsdag 19 januari 2011

Dag 18 - Min favoritfödelsedag

vid tangenterna: Jessica kl. 22:38
Av de som jag minns ordentligt (insåg just att jag inte minns så mycket detaljer från mina födelsedagar från typ tonåren och längre bak. GAH!? Då börjar det bli för många födelsedagar...) är min 23-årsdag den bästa!
Vi hade precis fått besked om att vi hade fått lägenheten, jag hade precis gjort det finaste hårklippet ever (fan vad det vore nice att klippa det så igen... Men jag ska spara det lite till nu. Har haft kort hår så länge nu.), jag hade varit och shoppat fina kläder dagen innan och allt var bara så på topp, helt enkelt. På morgonen blev jag firad av Tobbis och på dagen kom mutti, mormor & Curt (plus Bertil förstås!) med tårta och när Julia kom hem från skolan så fikade hon med oss på altanen - det var strålande sol och varmt, en av de där första riktiga sommardagarna. 
Tobbe hade avslutningsfest med sin klass så han kom och pussade lite på mig innan han försvann iväg igen, medan jag fikade med pappa och Kerstin innan Lina och Elin kom. Vi drack 2 flaskor Asti Cinzano innan vi gick till Freja och drack rosé, åt plankstek och jag var kung i baren. Jägershots, Irish coffee och mer rosé! Vi träffade Marika och Morris där och Marika fick trubaduren - och alla som var på Freja - att sjunga "Ja må hon leva" för mig. Vi träffade Snigel, Jotta och Emma där och medan Jotta och Snigel tog en taxi så gick jag, Lina och Emma till Telegrafen och hade deep talk om... killar. Förstås. Hahah.
Efter Telegrafen gick jag och Lina hem till henne och Robert för ett glas vin, Tobbe kom också dit sedan. Där satt vi och pratade om livet... tills Tobbe somnade (se bilden på mig, i bakgrunden, haha) och jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Då stapplade vi hem till Hamnis och somnade som två små grisar. 

Det var en fin dag. <3

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos