onsdag 5 januari 2011

Att något så litet kan göra så ont

vid tangenterna: Jessica kl. 19:32
Jag har vintereksem på mina händer, det vill säga att mina händer - speciellt den högra - ser ut som något man skulle kunna beskåda på Satan under vintermånaderna. Det blir inga utslag alltså, utan bara extremt torrt och sprött - som en vanlig vintertorr hand fast gånger 40, typ. Det är inget kul att nästan skämmas över sina röda händer när man delar ut biljetter på jobbet, kan jag upplysa er om. Det är ganska jätte-okul.
Det värsta är när det blir som nu - små sprickor uppe på fingertopparna. Satans jävlar vad ont och ömt det är. Och ändå är de så små, så små. Buhuuu. Blir nästan tårögd om jag råkar komma åt något med fel vinkel på fingrarna - eller om de torra kanterna på sprickorna fastnar i tyg: Rrrrryyys.
Stackars, stackars mig.
Tur att det äntligen är dags för Filip & Fredriks årskrönika ikväll, så att jag kan trösta mig med det.

2 kommentarer :

Jenny on 6 januari 2011 kl. 10:27 sa...

smörj händerna med en jättefet salva och dra på ett par bomullshandskar innan du går å lägger dig!

Jessica on 6 januari 2011 kl. 22:06 sa...

Jag har inte kvar några bomullshandskar tror jag... Men jag smörjer med Helosan innan jag somnar!

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos