onsdag 26 januari 2011

Dag 25 - En första

vid tangenterna: Jessica kl. 23:00
Min första parfym som jag verkligen ÄLSKADE var The Body Shops "Ananya". Den tillverkas inte längre och har inte gjorts på många år nu, vilket jag sörjer nu - för jag växte aldrig ifrån den eller så, jag fick bara nya parfymer helt enkelt, så när min sista flaska Ananya tog slut så var den inte längre tillgänglig i butik.
Gud, jag kan precis minnas doften! Söt men ändå inte sliskig. En perfekt komposition som inte var varken för tung eller för lätt.
  Första gången jag kände doften var när Jenny fick den i julklapp när hon var kanske 13-14 och jag var följaktligen i 10-årsåldern. Jag kunde smyga in på hennes rum bara för att stå och sniffa på flaskan. Några år senare fick jag flaskan och det som kvarstod i den. Parfymen hade åldrats väl så min lycka var total. Jag använde slut på den och sedan fick jag min allra första egna, NYA flaska i julklapp när jag var 13 eller 14. Ohhh. Lyckan! Då hade de gjort om flaskan, minns jag. Den tidigare hade varit en lite plattare variant med svart kork och en mörklila etikett medan den uppdaterade modellen var högre med en metallfärgad kork av sånt där material som lätt missformas. Istället för en etikett så stod namnet nu pläterat på den matta glasflaskan istället. Jag minns precis känslan av den i min hand... Man skulle nog kunna konstatera att det var med den här doften som min besatthet/fascination/kärlekshistoria med parfymer inleddes. The first love, aahhhw.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos