söndag 9 januari 2011

Söndag är söndag är söndag

vid tangenterna: Jessica kl. 15:21
Gud vad jag kan avsky söndagar. Det slog mig idag att jag fyller år på en söndag i år. Min 25:e födelsedag kommer att äga rum på en söndag. Vad värdelöst. Vissa skulle kanske säga att det är praktiskt, men nä. I don´t think so. Jag är sur för det nu. Och så blir jag ännu surare för att jag sur över en sådan sak som jag inte kan göra något åt - det är ju jävligt onödigt, säger jag till mig själv. Men det gör mig bara ännu mer sur. Måste jag tjafsa med mig själv nu? Märker jag inte att jag är irriterad? Och har ont i huvudet?
Söndagen måste väl ändå vara veckans suraste dag?
... Idag är den det iaf. Kan det bero på att söndagen har mindrevärdeskomplex eftersom den är lördagens ständiga följeslagare?
För igår var en bra lördag!! Den bästa hittills i år! ;)
Det är bara 4 söndagar på året som faktiskt nästan är bättre än lördagen - kan ni gissa vilka jag menar?

Advent, förstås.

Jag har verkligen kalasont i huvudet så jag ska nog lägga mig och vila en stund. Tobbe kollar på fotboll och är sur - inte för att det är söndag utan för att Liverpool har en risig säsong.
Nej, över å ut.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos