tisdag 11 januari 2011

IDOL

vid tangenterna: Jessica kl. 13:52
Utöver CLEAN-dofterna så fick jag även den här efterlängtade parfymen i julklapp, av Jenny & co.
Idole d´Armani är en varm doft som jag skulle placera i mellan-kategorin vad gäller "tyngd". Den funkar dagtid på höst/vintern och troligen en bit in på våren, men i sommar kommer jag nog tycka att den är lite för tung, så då får den troligen vila.
Jag var fascinerad av och förälskad i den här redan när den kom hösten 2009, så jag är väldigt glad att ha den i min samling nu. Finally!
Den bär på doftnoter utav klementiner, vetiver, päron, ingefära, saffran (det var det jag fastnade för när den kom - den blir ju osökt lite av en juldoft då, eller hur? haha), jasmine, patchouli och ros och är med andra ord en blommig historia.
Dagens doft, för övrigt! :)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos