söndag 2 januari 2011

Dag 01 - Om mig

vid tangenterna: Jessica kl. 23:59

Jag har tre namn; Jessica Eva Magdalena. Eva är det enda vars namnsdag jag har koll på, för det är på julafton - vilket är årets bästa dag. Av helt andra anledningar än att det är min namnsdag.
Den näst bästa dagen är min födelsedag. Jag älskar inte bara de dagarna för paketens skull (. . .), utan för att julen är höjdpunkten på året och min födelsedag den 29:e maj innebär startskottet för sommaren.
Jag tycker om oversizade kläder och tycker att size 0 är snyggt.För några år sedan gick jag ner 15 kilo på ett halvår och det innebar inte bara att jag mådde bättre rent fysiskt, utan i och med att jag började tycka om mig själv igen och fann någon slags frid inom mig så tyckte ödet att det var dags för mig att träffa Kärleken i mitt liv. Han heter Tobias och vi träffades på Valborg 2007. Det var inte första gången vi sågs, men när vi pratade med varann ett halvår innan det så var det inte riktigt vår tid än. Vi kommer att återkomma till det här senare.
  Jag gillar te. Att dricka det, att dofta på det och att tänka på det. Och så gillar jag tekoppar, tekannor och allt annat som kan ha med te att göra.
Jag tycker om tv-spel också. The Legend of Zelda - Ocarina of time (till Nintendo 64) är fortfarande mitt absoluta favoritspel.
Jag gillar Star Wars också. Jag hette "Padmé" på msn under större delen av gymnasiet.
Jag älskar djur och jag tycker min familj är underbar.

2 kommentarer :

Anonym sa...

Åh vilken kul grej de där med "lär känna mig på trettio dagar! :D hihi

natta

Jessica on 8 januari 2011 kl. 19:15 sa...

Hihi jaa:D

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos