lördag 10 augusti 2013

Visby♥ Eller: Glass, te & karameller.

vid tangenterna: Jessica kl. 11:54
Det var verkligen en så fin dag igår, det var precis vad jag behövde: Att komma bort och bara vara lite. Inte tänka på studier eller jobb och allt däremellan. Bara hänga med två av mina absoluta favoritbrudar i en av mina favoritstäder (trots att det var medeltidsveckan som både jag och Sofia till stor del föraktar - på samma sätt som Stockholmsveckan) (sorry, men att jobba i dess närhet gör det med dig), äta glass och köpa massvis av te. Närmare bestämt 8 hg Earl Grey Cream. Det finns ingen variant av den klassikern som är lika god som Kränkus. INGEN!

Här har ni Lilly på Glassmagasinet - som hon väntat på att få komma dit!☺Hon fick en riktig specialare: Tre kulor i stor strut, sås, strössel... och det viktigaste: Glitterplymen! Hon var så nöjd med det lasset att sedan, när vi återvände för det utlovade "innan vi åker hem-besöket" så nöjde hon sig med en brownie från Waynes istället! KORS IN THE ROOF. Det var efter det som vi satt en stund på en bänk vid vattnet och tittade på när besättningen klättrade runt i masterna på ostindefararen Götheborg.

Vi tog en vätskepaus på St. Hans café, i deras mysiga trädgård. Notera att jag och Lilly har våra bästis-halsband på oss! Men jag hade mitt "With love"-armband som jag fått av Sofia också, så att hon inte skulle känna sig utanför. ;) Dessutom matchade vi varann i våra aviators jue. Hehehe.



På vägen hem hade vi en egen kupé på M/S Visby. På vägen dit åkte vi med Gotlandia II och det var såpass mycket sjögång då att jag mådde riktigt dåligt, faktiskt. Det händer inte ofta, men bara för att jag hade varit så kaxig och sagt till Sofia att jag minsann inte blir sjösjuk så kände jag förstås av det. Hahah. Skämmigt! ;)
Tacka vet jag de stora båtarna.

... för på dem kan man ha högläsning i sin egen hytt utan att behöva känna att man stör någon. ;)
Vi läste "En låda kattungar", om ni undrar. Jag och Lilly var på leksaksförmedlingen för ett tag sedan och köpte några "stor tjej"-böcker som passar bättre än bilderböcker nu när hon börjar skolan och allt.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos