Visar inlägg med etikett kärlek. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett kärlek. Visa alla inlägg

måndag 28 april 2014

Helgen i ett litet bildsvep *swooosh*

vid tangenterna: Jessica kl. 15:07 0 kommentarer
Lördag:
Jag och Tobbis lunchade på stan, sprang på min fina kusin Kaisa med familj och åkte därefter ut med lite katalaner från Konditoriet till Lisö, där mutti var hund- och husvakt under veckan som var. Jenny & co var på solcharter, de rackarna! Förvisso så har vi ju inte haft något att klaga på här hemma, och det hade vi inte då heller. Vi satt ute på trädäcket och solen verkligen stekte. Liiiivet på en pinne, som man brukar säga. (Fast jag begriper inte riktigt varför det skulle vara härligt att leva på en pinne? Ställer mig lite frågande till det faktiskt.)

Dagen och solen till ära hade jag faktiskt petat på lite mascara och sånt, så jag var tvungen att föreviga det.Oh la laa.

Tobbis & mutti på Lisö.♥ Hahaha, Tobbes hållning... Oh well. Jag lovar att han inte är en hunchback vanligtvis!

På hemvägen så veckohandlade vi frukostgrejer och så och jag föll för den här söta krukan med olika blomsorter. "Romantic garden" kallade de arrangemanget. Tres bien!

Söndag:
Vi hade en lugn och skön dag. På e.m så kilade Tobbis till Snailey & Camilla för att glo på fotboll och jag bakade och förberedde middagen.

Efter frukosten så fick Puff lite "borstmassage". Båda katterna älskar att bli borstade, de lägger sig typ och ser växelvis döda eller helgalna ut när de antingen njuter eller vill leka med borsten. Haha. Älskar de där små mupparna. Killen med borsten också, för den delen.

Vad gjorde Lizzie, kanske ni undrar? Detta:
"- Spana-spana-spaaana. Du-di-dum-di-dum..."
Hon hade inte tid för borstning och sånt tjafs!

Vi tog en promenad bort till Coop som-jag-aldrig-kommer-ihåg-vad-det-heter-längre-inte-Forum-iaf för att handla grejer till middagen och jag presenterar här ett litet exempel på mina "spegelbilder" som jag tar när jag står och velar mellan vilka glajs ska ha. Det blev vita wayfarers till slut. Och leendet kom på köpet! Meeheheh. He.

På Coop hittade jag jättefina och jättebilliga glasburkar och flaskor! Som ni kanske minns så har jag lite dille på det just nu. Eheh. Jag hade tänkt beställa en 4-pack med Mason jars i den där storleken, men de här är ju (närapå åtminstone) lika fina och kostade bara 30 spänn st, så jag sparade 40 kr per burk! Ohjjjääähhh.
Det roliga är att Bitte har en liten sådan här burk i fraktkuren på jobbet som jag sett och tänkt "Undra vilken sylt man måste köpa för att få en sådan här?"... men det var ju tomma burkar! SCOOORE!

Och medan Tobbe glodde på fotboll med Snailey (aka Snigel aka Niklas) så bakade jag TIU´s protein-blåbärsmuffins, som en förberedelse för #bikiniseries-starten. De blev bra! Till och med Tobbe godkände dem. :)

torsdag 24 april 2014

Jag hittade bebisbilder på Puuuuff!!!

vid tangenterna: Jessica kl. 18:28 0 kommentarer



ALLTSÅ!! Hjärtat svämmar över herregud måste springa och pussa på honom nuuuu! Min plutt!
Moahahaha lol hejdå *springer iväg*

lördag 12 april 2014

Min kärleks födelsedag

vid tangenterna: Jessica kl. 21:48 0 kommentarer

OBS! Ignorera katthåret på duken. Fokusera på den UNDERBARA salsan. Tack.
Idag har vi firat Tobbes 29-årsdag (29!! Hur är det möjligt??) med frukost på sängen-mys imorse (jag fick äntligen inviga min fina frukostbricka! Scooore!) och tacomiddag för hans familj och släkt nu på kvällen. (Min familj får vänta med firandet till på fredag, vi insåg att även om det finns maaaassor av hjärterum så behövs faktiskt stjärterum för att man ska kunna bjuda på middag. Tyvärr.)
Jag har verkligen varit i farten sedan sju imorse och är helt färdig - det är vi båda två. Medan jag stått i köket och fixat såser, skurit grönsaker och gjort en grym tomatsalsa (från min TIU nutrition plan!) så har Tobbis flängt runt och städat och gjort fint här hemma. Min älskling!

Nu ska jag gå och tvätta bort smink, plocka ur linser, borsta tänderna och... jo, faktiskt - gå och lägga mig! Gonatt!♥

torsdag 3 april 2014

Love like ours

vid tangenterna: Jessica kl. 12:59 0 kommentarer
bild via weheartit

söndag 2 mars 2014

That's my cue.

vid tangenterna: Jessica kl. 00:46 2 kommentarer
Alltså! Det där sömniga lilla fejset och den ännu tröttare svansen är min signal att det är läggdags. Tobbis hänger med några kompisar så jag och puff får värma upp sängen själva. :)
Sov gott!

torsdag 27 februari 2014

Jag är aldrig så lycklig som när jag har en ångande kopp te (av god kvalitet) i min hand och får prata om katter.

vid tangenterna: Jessica kl. 10:42 1 kommentarer
Puff är kul. Han har börjat med ett nytt ljud när han vill ha uppmärksamhet, ett nästan kväkande mjau. Lustigt nog så påminner det mig om Jolene, eftersom hon kan ha lite hes röst ibland och det låter så himla gulligt när småttisar är hesa. (Haha) Needless to say så får han såklart den uppmärksamhet han ropar på när han låter så. Det går liksom inte att ignorera något så gulligt.
Han gjorde även en ny grej igår morse: Han brukar ju ligga på min kudde och gosa efter att han har fått sin frukost när Tobbe går upp. Igår så lade han sig inte på sin sida av kudden, utan han hoppade upp i sängen på min sida, klev sedan över mig (det känns när 8,5 kg katt tar en genväg över din mage, kan tilläggas) till Tobbes sida av sängen och satte sig där, i höjd med mitt ansikte. Sedan satt han och stirrade på mig och spann. Jag fick krama honom och klia honom, men han satt där som en stenstod och sa purrrrrpurrrrpurrrrr. Som en kattversion av scenen när Bridget Jones stirrar på Mark Darcy när han sover.
Det... är kärlek, mina vänner. Om än lite creepy, men fortfarande kärlek.

Nu har jag druckit upp mitt Chocolate flake-te för längesen och det är dags att fortsätta med le skoluppgift. Adios!

söndag 23 februari 2014

The simple things.

vid tangenterna: Jessica kl. 16:26 0 kommentarer

En riktigt, riktigt mysig kväll.

vid tangenterna: Jessica kl. 00:18 0 kommentarer
Vi passade på att bjuda över pappa, Kerstin, Pulia och Christoffer till oss ikväll eftersom Lilltrollet var hemma från Örebro för första gången på vad som kändes som en evighet! Så MYSIGT!
Jag gjorde min favoritsoppa (som gick hem mycket väl) och bakade kladdkaka med dolce du leche-pimp och så hade vi kalas, så att säga. Som sagt: En väldigt mojsig kväll.
När de kilade hemåt strax efter halv tio så tog jag mitt vinglas, mitt Loka-glas och Puff och gosade in mig i soffan (med några avsnitt Keeping up with the Kardashians, aka mitt senaste guilty pleasure). Livet är fint.

lördag 15 februari 2014

Kärlek till en vas

vid tangenterna: Jessica kl. 16:15 2 kommentarer
Alltså jag är så kär i den här vasen! ("Laura" från Hemtex)
Jag gillar den här runda formen, som Svenskt tenn:s "Dagg" och "Flora" från Mio. Buketterna får ju så fin form! Plus att den är relativt kattsäker. MUY BIEN.
Tack sötaste gosing.♥

tisdag 4 februari 2014

Grattis mutti!

vid tangenterna: Jessica kl. 17:15 0 kommentarer
Idag är ingen vanlig dag...
HURRA-HURRA-HURRA!

Därför ska hon få lite middag hos oss idag, med obligatorisk kladdkaksefterrätt! Jag gjorde en mindre kladdis på halva receptet (eftersom att vi bara är 3 st) och toppade med vit choklad och minimarshmallows (aka det som fanns hemma). ☺
Jag troooor att den smakar bättre än den ser ut! (Det är liksom devisen med allt jag bakar.)

söndag 2 februari 2014

#Bestbuds

vid tangenterna: Jessica kl. 17:14 0 kommentarer
Det är dags igen - för SUPERBOWL COMMERCIALS! Bästa sändningstiden på hela året i USA = det brassas på som tusan med reklaminslagen. 

Förra året grinade vi (lyckliga tårar) till de här två bästisarna (#bestbuds):



... och i år grinar vi ännu lite mer till de här två:

måndag 20 januari 2014

LOOK AT THAT BEAUTIFUL FACE!

vid tangenterna: Jessica kl. 17:56 0 kommentarer
Charlie Hunnam, smile



Nope. En till. Bara för att jag saknar Opie.



ALLTSÅ JAG ORKAR INTE! TOO MUCH HANDSOMENESS. [dör]

lördag 18 januari 2014

Den finaste kvällen på länge.

vid tangenterna: Jessica kl. 21:13 0 kommentarer
Pappas 60-årsfirande igår var i form av middag på Tryffelfabriken, bara vi barn (och barnbarn) + respektive och så förstås pappa och Kerstin. ;)♥ Verkligen en så himla MYSIG kväll, underbar mat och väldigt mycket glädje. Pappa höll ett litet tal som fick mig, Jenny & Julia att bli helt rörda. Finaste pappa!
Jag fick åtminstone med ALLA på någon bild! :D

Jollis och jag♥ /Tack Jenny för bilden!/

Världens finaste systrar.♥


tisdag 7 januari 2014

Äventyr med den där lilla skrutten.

vid tangenterna: Jessica kl. 19:26 0 kommentarer
YES. ^Detta^ är min dag idag! ☺ Hastigt och lustigt så bestämdes det igår kväll att Lilly skulle komma hit idag, för skola och fritids var visst stängt, haha. Hon hade snappat upp att jag skulle vara ledig, så varför inte vara lediga tillsammans? ;) Min pluttis. Helt stört att hon blir 7 år(!!!!!!??????) på måndag.

Vid elva så gick vi iväg till Kvantum (i regnet, LIlly i av mig lånad mössa) för att hämta ut mitt paket från Syster Lycklig med de nya Greengate-kopparna, sedan bestämde vi oss för att hoppa på tåget till hamnen och därifrån kila upp på stan för en tjejlunch på Konditoriet.

Muggarna ja... För första gången ever blev jag BESVIKEN på något från Greengate. Jag hade inbillat mig/fått intrycket av att de skulle vara större än de klassiska lattemuggarna, men tvärtom så var de MINDRE! Och den "stora" muggen med öra var så stor som jag trott att de andra två skulle vara. Alltså... i mina muggmått mätt så är de där två smalare typ espressokoppar! Haha. Goddammit. Jag får använda dem till något annat, typ blommor eller pennor.

För övrigt så slog Puff gullighetsrekord för 356 000:e gången idag när han försökte begripa sig på ljusslingan som jag lagt ut på hallbyrån. Han blev liksom bländad av den men kunde ändå inte låta bli den. Han längtar nog också efter lite D-vitamin. :)

söndag 29 december 2013

Nu är jag tillbaka. ♥ (eller: "Jag är hos dig igen", som Winnerbäck sa det.)

vid tangenterna: Jessica kl. 23:55 0 kommentarer

Julen är inte riktigt över och i år känns det inte alls lika bråttom att få bort granen före nyår (som jag annars har känt de senaste åren), snarare tvärtom. Jag vill typ hålla kvar julmyset här hemma så länge det bara går. MEN nu kommer jag tillbaka hit på heltid igen, så att ni vet.
Är dock inte riktigt redo att släppa taget. Tror att det beror lite på att jag har varit sjuk hela julen och inte haft kraften och orken att göra allt det som jag vill runt jul, inte har kunnat lägga ner min själ i varenda liten godis eller kaka som bakats... utan snarare så har allt det varit kraftansträngningar som gjort att jag varit helt färdig efteråt. Så man kan lätt säga att den här evighetsförkylningen har gjort mig så himla ledsen - samtidigt som jag förstås haft en jättemysig jul trots den. Men för någon som julen betyder såpass mycket för som den gör för mig... Det är väldigt ledsamt att slösa semesterdagar på att sitta hemma och vara sjuk och tvinga sig själv till att åtminstone göra en produktiv sak per dag. ARGH. Blir arg och frustrerad bara jag tänker på det.

MEN, som sagt, trots det så har min jul varit underbar. Jag är så tacksam för våra fina familjer, vänner och mest av allt över att vi har varann. Jag är så fruktansvärt lycklig och tacksam över att jag lever med och är så kär i min bästa vän. Ytterligare ett år med honom i den här harmonin är egentligen det enda jag önskar mig, varje jul.
... AND PEACE ON EARTH!

God natt!♥

söndag 1 december 2013

I feel you Christmas!

vid tangenterna: Jessica kl. 13:41 0 kommentarer
Och så blev det äntligen första advent. Samtidigt som jag känner som att den här hösten har rusat iväg i något slags suddigt töcken så känns det som om jag väntat på december (älskade, finaste, bästa december!) i en och en halv evighet. Men nu så är den ju här: Både min favoritmånad och första advent! SCORE!

Vi knatade ner på stan tidigare idag och kikade på presentationen av Lucia-kandidaterna och handlade lite, men det var ett klent  utbud av "spektakulära" skyltfönster att beskåda, måste jag säga. Är det inte skyltsöndag idag? Många butiker hade i a f söndagsöppet, vilket de kommer att ha nu fram till jul. Det gillar vi!
Nu om en stund kommer Lisö-gänget hit och fikar innan de hämtar hem Lillyn. Pappa & Kerstin kommer också förbi en sväng. Adventsfika i liten skala! :)♥
I vår hall vaktar två rådjur.

Mina hjärtan!


Hoppas ni har en mysig advent!♥

onsdag 27 november 2013

Mitt svidande hjärta blev varmt imorse

vid tangenterna: Jessica kl. 22:52 0 kommentarer
... när jag plötsligt hörde att de uppmärksammande PETA:s otäcka, sorgliga och förkrossande video om hur angorakaniner behandlas på "pälsfabriker" i Kina på nyheterna. Åhhhhh vad jag älskar våra svenska nyhetsredaktioner idag! ÄLSKAR!
Tyvärr så verkar många tycka att det är lätt att avfärda PETA som en extrem aktivistgrupp som enbart går runt och kastar röd färg på folk som bär päls, men så är det ju inte och det vet jag att ni som läser min blogg är medvetna om, för ni är ju smarta och fina människor. (♥)

Jag såg och läste PETA:s information om det här i slutet av förra veckan och jag har ärligt talat inte kunnat se på filmen - det gör fysiskt ont i mig bara av att se stillbilderna från den. (Inget får mig att gråta så mycket som PETA:s smygfilmade videoklipp. Inte ens Marley & me!).
I måndags så hämtade jag ut ett H&M-paket som jag hade längtat efter, mest eftersom det innehöll två "jultröjor" som jag suktat efter (haha). Min glädje fördunklades dock när jag såg att de innehöll - japp, ni gissar rätt - angoraull.
Men nu har jag läst det här mailet från H&M till SVT och det gör att jag känner hur the christmas spirit liksom rinner in i tröjorna igen:

H&M accepterar inte att djur behandlas illa. H&M godtar endast angoraull från uppfödare med god djurhållning. Plockning är inte en tillåten metod enligt vår produktpolicy och våra specifika krav för angorauppfödning.
Nu kan man ju verkligen hoppas att de faktiskt ser till att detta upprätthålls också, men om de inte var noga med att kontrollera det innan så lär de bli det nu - om vi och resten av världen fortsätter att uppmärksamma det här. Som det står i artikeln:
– Det som kan förändra situationen, det är en reaktion från konsumenterna. Där måste vi alla säga ifrån. Via vårt köpmönster kan vi påverka företagen, som i sin tur köper in produkter. Då kan det ändras, och då kan det ändra sig ganska snabbt, säger veterinären Johan Beck-Friis.
Tack fina SVT och tv4-Nyheterna för att ni höjde rösten för kaninerna!

söndag 3 november 2013

Puff säger gonatt.

vid tangenterna: Jessica kl. 23:37 0 kommentarer

Världens gosigaste kattpojke säger tack och hej, klart för idag, nu gå vi och lägger oss. PUSS!

Sunday funday INDEED!

vid tangenterna: Jessica kl. 19:26 0 kommentarer
Hur kan man bäst spendera en söndag? Dessutom en söndag som du lite lyxigt sådär har ledigt fast du inte borde ha det, liksom? Mitt schema var en liten specialare den här jobbhelgen - jag jobbade i torsdags kväll istället för idag. Dessutom hade vi ingen kvällsbåt igår, vilket betydde att vi fick gå hem kl. 18 = en ganska nätt och fin jobbhelg, måste jag säga! :D

Såå, hur spenderar man den då? Söndagen, alltså?
Jo. Såhära dårå, va.
Först har du sovmorgon med din prins. Check!
Sedan träffar du två av dina finaste vänner på en 2½ timmes lunchfika. Check!
Därefter plockas du upp av din prins och rullar till en mysfika med dina föräldrar - alla tre! - och dessutom dina favoritskruttisar. Check!

FETT BRA SÖNDAG, I say!
Sofia & Matilda - tillsammans utgör vi DE TRE MJAUSKESTÖRERNA!
(Vi gillar att prata om katter. Men inte bara om katter. Vi pratar om annat också. Typ te. Och annat sånt kul.)

En allvarlig liten (men stor) Lilly. ♥

En suddig liten Jolene. Världens busigaste!
På tal om Jolene. Hon pratar så mycket nu. Och det har hon ju gjort länge. Men ändå så får jag fortfarande den där känslan som om hon är Maggie i Simpsons och blir så fascinerad varje gång jag hör hennes rara lilla röst klargöra saker. Som om varje gång är första gången. Hahah. Undrar om hon och Lilly kommer skrika lika mycket på varann som jag och deras mamma gjorde? För Jens och Jennys skull får vi hoppas att de inte gör det, hehe. ;)

Nu ska jag gå och hänga lite i soffan med Jax! Puuuss!

tisdag 29 oktober 2013

Ett stycke lycklig katt var det här!

vid tangenterna: Jessica kl. 13:54 0 kommentarer
Idag kände jag att vi (och med vi så menar jag moi, Tobbe och Puff) nog var mogna att ta bort Puff's tratt: Det var bara lite, lite sårskorpa kvar i ena utkanten på det utsatta området och den såg ut att vara redo att petas bort. 
Alltså. Fyfan vad man älskar sina djur EXTRA mycket  (om det är möjligt?!) de där stunderna då man verkligen ser hur lyckliga de kan bli av så små saker man gör för dem! När jag knäppte upp halsbandet och drog konen över huvudet på honom så låg han bara och spann i mitt knä och tittade upp på mig med ögon som var så tacksamma och hoppfulla att jag nästan började grina. Och han sprang inte iväg för att fira sin frihet heller, utan låg kvar och spann som en tok medan jag kliade honom på halsen och under hakan i nästan fem minuter. Hahah, sööööte!

Han tvättade sig i nästan 40 minuter efteråt (tänk själv hur du skulle känna om du inte hade kunnat duscha på nästan två veckor liksom) - han såg helt tilltufsad ut efteråt, sedan somnade han som en stock. 
Nu har han flyttat ut till sin favoritplats i vardagsrummet: ihopkrupen under den tjocka pläden. Han har inte legat där på hela tiden han haft tratten, jag skulle tro att det var för meckigt att ta sig in under pläden med den där jäkla struten runt huvudet.♥
Jag blir så lycklig av att se honom. Fan vad jag älskar våra djur.
happy cat finally gets rid of the cone

happy cat finally gets rid of the cone

sleeping cat, happy, no cone

happy cat, sleeping cat

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos