Visar inlägg med etikett festligt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett festligt. Visa alla inlägg

lördag 26 april 2014

Tuva har fått en lillasyster!

vid tangenterna: Jessica kl. 18:28 0 kommentarer
Idag kom Lina (aka Bobo) och Roberts andra lilla tjej till världen! Så himla roligt och fint. ♥ GRATTIS!

torsdag 10 april 2014

Look who's back!!

vid tangenterna: Jessica kl. 10:54 0 kommentarer
estrella sourcream & cheese, katt, chips, hurra


ÄNTLIGEN så tog Estrella sitt förnuft till fånga och tog tillbaka deras godaste chips EVER: Sourcream & cheese.
Alltså på riktigt, jag blev så lycklig när jag såg dem på Kvantum nu imorse att jag var tvungen att ringa Tobbis och skrattade sådär hysteriskt, typ som folk som just skrapat fram 5 miljoner på Triss i Nyhetsmorgon gör.
Jag HÄVER tillfälligt mitt rådande chipsförbud, för imorgon jävlar... Då är det du och jag, cheeeesiies! (Tobbe ska ut med jobbet.)
#inserhurtragisktdetlåtermenbryrmiginte #yolo


(Nu är det bara OLW som ska återuppliva sourcream & lime!)

måndag 7 april 2014

En motvillig valp ska gå och lägga sig:

vid tangenterna: Jessica kl. 11:19 0 kommentarer
Är ni redo att dö gullighetsdöden? Go for it!

måndag 24 mars 2014

Jag har lite svårt med namnet på Simbas pappa.

vid tangenterna: Jessica kl. 18:47 2 kommentarer
För att fira att min storasyster fick ett nytt jobb idag så ska jag dela med mig av något som jag vet att åtminstone hon kommer att skratta åt, även om 0 av er andra gör det. Miscusi!

Vid ett tidigare tillfälle, när jag och Tobbe var hos dem på Lisö och barnen kollade på Lejonkungen, så frågade jag (med lite darrande underläpp):
 "Har Mustafa dött än?"
... varpå Jenny dog av skratt. För lejonkungen d.ä heter ju MUFASA, inte Mustafa.
Detta har vi skrattat åt många gånger i efterhand, ungefär varenda gång filmen kommer på tal.
Namnet Mustafa målar liksom upp en helt annan bild än vad Mufasa (eller som hyenorna uttrycker det: "Muu-fass-aah!") gör.

Förra veckan sitter jag och slökollar på "The big bang theory" och Sheldon hänger av någon anledning (jag såg bara andra halvan av avsnittet) med James Earl Jones - som för mig enbart är förknippad med Star Wars eftersom han är Darth Vaders röst där innanför hjälmen. Nu framkommer det dock att han ju även är rösten till Simbas far i den amerikanska versionen av Lejonkungen - vilket jag egentligen visste, men hade glömt bort på samma sätt som jag har glömt systemet i att minnas 9:ans gångertabell - självklar lärdom som jag inte använt på så länge att den stuvats in allra längst bak på den dammiga vind som utgör min hjärna.
Anyways: Jag blir helt uppspelt och måste dela med mig av detta till Tobbe, som sitter vid sin dator i rummet intill. Så följande ropande konversation äger rum:

 "- TOBBE! Det hade jag heeeeeelt glömt!!!" (upphetsad)
 "- Vad?"
 "- Han som gör rösten till Darth Vader är Mustafa i Lejonkungen!!"
 "-Jahaaa!"
 (paus)
 "-Sa jag Mustafa?" (kort paus) "Heter han Mustafa?"
 "- Jaa, han heter Mustafa."
 "-Neeej... Han heter Mufasa!"
(Jag börjar skratta hysteriskt och okontrollerat. Tystnad följer från rummet intill.)
 "-VARFÖR har jag så svårt med hans NAAAAAMN?? HAN. HETER. MUSTAFA!" (inser mitt misstag) "JAG MENAR MUFAAAASAAA!"
(Tystnad från rummet intill. Han låter mig bryta samman i ensamhet i soffan.)

måndag 17 mars 2014

Varför inte inleda veckan med en VIKTIG sanning som varje liten flicka bör ha med sig redan i unga år:

vid tangenterna: Jessica kl. 10:36 0 kommentarer
bild via weheartit

onsdag 12 mars 2014

Jag älskar New girl♥

vid tangenterna: Jessica kl. 23:02 0 kommentarer
Varje morgon tisdag-fredag så tittar jag på avsnittet som TiVo-Jax har spelat in åt mig kvällen före. Det finns ingen bättre underhållning att starta dagen med, fo realz y'all.
Det här citatet var så bra att jag var tvungen att anteckna det mitt i frukosten - jag hade behövt höra det här när jag hade som sämst självförtroende innan jag kom in på programmerarutbildningen! :D


onsdag 5 mars 2014

Fascinerad.

vid tangenterna: Jessica kl. 15:03 0 kommentarer
Tack vare Bloggkommentatorernas inlägg så hittade jag till den här dockskåpsbloggen. Ja, korrekt: DOCKSKÅPSBLOGG! Alltså. Jag har verkligen inte tid att sitta och scrolla sida upp och sida ner på en blogg just nu, men jag har svårt att slita mig. Visst får man lust att sitta och möblera och pyssla själv?
Nu är just irl-dockskåp absolut inte något som jag kan se mig själv ha som hobby, men The Sims-spelen är ju faktiskt 2000-talets dockskåp. Minst hälften av det roliga är ju att bygga och inreda husen.
Jag KAN dock föreställa mig mina psykbryt när inget blir som jag vill om jag skulle ge mig på pyssel av den kaliber som Yvonne gör. Japp. För min inre syn ser jag nu mig själv, hysteriskt skrikande med tusentals små halvfärdiga (och fula) möbler i miniformat runt omkring mig.
Nä. Jag låter proffspysslarna göra det. Och så kan jag storögt läsa deras bloggar istället.

Det här paret slår till och med Leighton Meester & Adam Brody.

vid tangenterna: Jessica kl. 10:58 0 kommentarer
Han Solo och Ally McBeal. Två av mina absoluta favoriter. Det är fasen en match made in heaven, om ni frågar mig. (Är medveten om att det inte är någon nyhet, men glömmer liksom bort det ibland eftersom de inte direkt är paparazzi-maffians största byte.) (Det är ju Kimye.)

söndag 16 februari 2014

För att ease your söndags-pain:

vid tangenterna: Jessica kl. 11:45 0 kommentarer

Mina två youtube-favoriter slår sina kloka (hmmm. . .) skallar ihop för att leta efter Bigfoot. Det kan ju inte bli annat än EPISKT I STORA MÅTT.

För övrigt har Jenna (Marbles) mina dröm-Aviators som var slut när jag skulle köpa dem i somras. WÄÄÄH. Sedan dess har jag bara hittat dem på webbshopar med det dubbla priset. :'( (*host* typ Nelly *host*) YOU HAD ME AT GULD OCH BLÅ SPEGELGLAS.

fredag 7 februari 2014

Insta-mashup-fredag!

vid tangenterna: Jessica kl. 16:10 0 kommentarer
Jag är så taggad på fredag att jag bjuder på en mix av mina två insta-poster idag. Scoooore.
HEEEJ! 
Jag är på så underbart fint humör idag. Jag mötte Sofia för lunchfika förut (som ni ser ovan så är det HELT OKEJ att inta en lunch bestående av koffein och socker när det är fredag) och det var nästan det första jag sa till henne att jag är liksom fnissig idag. Som när man hade en ovanligt bra dag i högstadiet, liksom. Hihihihi.
Såå. Nu när jag har satt ord på det så kommer något med 80% säkerhet inträffa som drar ner mitt humör till åtminstone vanlig vardagsnivå. Oooh well. Isf så har jag fått njuta av detta under halva dagen iaf!

Men plugget går bra, jag var pigg i morse och fick träningen gjord tidigt, jag har träffat le wimmie (och tagit en ofrivillig bild på henne som bildbevis), ätit ljuuuuvlig fransk kolapaj med en dubbel vaniljlatte till och så är det ju FREDAG! Hurraaaaaa! Dessutom hann jag hem från stan innan det började regna på riktigt. Ännu bättre. Som sagt, härlig dag.

tone it up, tiuteam, bodylicious, workout
Träning när den är som roligast♥

tisdag 4 februari 2014

Grattis mutti!

vid tangenterna: Jessica kl. 17:15 0 kommentarer
Idag är ingen vanlig dag...
HURRA-HURRA-HURRA!

Därför ska hon få lite middag hos oss idag, med obligatorisk kladdkaksefterrätt! Jag gjorde en mindre kladdis på halva receptet (eftersom att vi bara är 3 st) och toppade med vit choklad och minimarshmallows (aka det som fanns hemma). ☺
Jag troooor att den smakar bättre än den ser ut! (Det är liksom devisen med allt jag bakar.)

söndag 26 januari 2014

Filmtips:

vid tangenterna: Jessica kl. 18:57 0 kommentarer
Vi körde fredagsmys till Grown ups 2 i fredags - passande nog så gick ju den första på 6:an i torsdags, så man kunde fräscha upp minnet lite. Vi båda tyckte att ettan var väldigt rolig och jag tyckte faktiskt nästan att uppföljaren var ännu bättre, haha. Fast jag saknade Rob Schneider! Var vaaaar han? :(
Den bjuckade på många skratt, helt enkelt.

Och TWILIGHT-JAKE var med!♥ < insert emoji med hjärtan-ögon >

OCH typ alles av SNL-killarna. Nästan iaf. Hetaste scenen. Ever.




torsdag 9 januari 2014

GUILTY AS CHARGED!

vid tangenterna: Jessica kl. 16:21 0 kommentarer

Under en period under 2013 var det GIRLS (s3 har juuust börjat!), sedan vet ni ju vad som hände...
MHMMM - THAT'S RIGHT:
Sons of Anarchy hände. BOOM.


Överlag stämmer det Jenna säger in på mig och många serier genom åren. Men i synnerhet på den rådande situationen. Och #27 har ju typ funkat att applicera på vartannat avsnitt i säsong 6 av SoA. *gråter och sliter förtvivlat hårtussar från huvudet*

måndag 30 december 2013

All she wants to do is M Y S

vid tangenterna: Jessica kl. 20:47 4 kommentarer
Yo!
Jag har inte blivit rödhårig btw - det är fotofiltret som luras. Meehehe. Jag har plockat undan liiiite jul nu: Småtomtar och "den riktiga" adventsljusstaken och så. Det som liksom skriker av pre-jul-förväntan, helt enkelt. Dessutom tog jag ner den juligaste julgardinen (den i datarummet) och satte upp vita spetsisar istället - och blev som sagt väldigt nöjd med kombon.

Jaa, idag sken solen och det fick varenda liten kotte att le saligt och blinka mot ljuset, som om vi alla var små mullvadar som grävt oss vilse i en extra komplicerad tunnel under jorden men slutligen lyckats hitta ut. Det var härligt.

Och imorgon är det nyår och då ska hela Sverige äta oxfilé från Brasilien som de köpt till specialpris på närmaste storköp medan de ifrågasätter oss som inte äter kött, alltmedan vi alla egentligen vet att nyår enbart handlar om vad du har i glaset. Personligen ska jag äntligen testa Maria Montazamis vita vin! Innan dess ska jag bjuda mina favorittjejer på en fördrink, den enda drinken jag är riktigt grym på och älskar: Strawberry daiqiuris. Det blir fantastiskt, det är jag övertygad om.

(Bortsett från att jag känner mig som en degklump eftersom jag inte kunnat träna ordentligt på nästan en månad och jag ser ut som en urvattnad version av mig själv med BLEK som ledord i allt, allt, allt. Men det är inget som fantastiskt sällskap och iskallt vin inte kan råda bot på.)

söndag 15 december 2013

I've got news!

vid tangenterna: Jessica kl. 12:57 3 kommentarer


I januari börjar jag plugga igen! 3 fristående kurser. Nu har det sjunkit in tillräckligt för att jag ska ha fattat det ordentligt, haha. (Antagningsbeskeden kom i onsdags.) 2 av dem löper hela våren och en är slut den sista mars, så från april till juni kommer jag jobba några procent som det ser ut nu. Jag har dock väldigt bra reservplatser på några andra kurser tack vare hp, så vi får se. Jag är dock väldigt glad och nöjd över de jag kommit in på redan!☺



torsdag 12 december 2013

En stund av frihet i vår lilla julestad.

vid tangenterna: Jessica kl. 18:03 0 kommentarer
Yo!
Jag mår allt annat än bättre, men jag ruttnade på att sitta här hemma och vara rastlös så jag bestämde mig för att gå ner på stan en sväng.

Föreställ er ett musikmontage med sån där peppande typ marschmusik som brukar vara i filmer (typ komedier, inte tunga krigsdraman... mer i stil med Hot shots) när man förbereder sig för strid:
 - Jag drog beslutsamt på mig jeans (vad jag kan sakna tiden då jag utan problem kunde gå på stan i mjukisar utan att känna mig som en lodis... den ljuva ungdomens dagar!) och en vettig topp (alltså en som inte är en gammal avklippt t-shirt i stl L som har små hål lite överallt). HALVA UNIFORMEN PÅ!
 - Jag duttade lite concealer på de mörka ringarna runt ögonen. KRIGSMÅLNING GJORD!
 - Tog varsamt på mig strumpor, skor, mössa, halsduk och jacka. UNIFORM KOMPLETT!
 - Tryckte varsamt ner ett paket näsdukar i ena jackfickan. Snöt mig ängsligt extra länge innan jag gick ut. VARNING! DENNA KVINNA ÄR BEVÄPNAD OCH REDO FÖR STRID!

Ahhhh! Känslan av att få andas frisk luft och att få röra lite på sig! Det var underbart. Även om jag var och är totalt slut efter cirkus 45 minuter. Men jag kunde åtminstone hämta ut Tobbes julklapp som hade kommit, så den blev den första julklappen att slås in i år. ☺
Och jag köpte med mig en chailatte och skagenmacka hem från Konditoriet... Det var jag värd!

Nu måste jag gå och lägga mig på soffan en stund, för allt snor gör mitt huvud väldigt tungt. Över och ut!

fredag 6 december 2013

Tjejernas år!

vid tangenterna: Jessica kl. 15:25 0 kommentarer
Jag har redan sagt det: Det här är verkligen musikbrudarnas år. Miley, Katy, Gaga och så nu även Britney. Efter första lyssningen av hennes nya album, "Britney Jean", som ska vara hennes mest personliga någonsin, så är jag så himla glad och NÖJD. Äntligen känner man igen Britney! Det känns inte sådär ängsligt "är jag tillräckligt cool nu?" som typ alla album sedan Blackout  (It's Britney, bitch, ni vet?) har gjort.
Britney har bland annat jobbat med William Orbit på den här plattan och om det låter vagt bekant så kan jag refresh:a ert minne med att han är mannen som Madonna jobbade med på "Ray of light", hennes bästa album EVER om ni frågar mig. Han är som Max Martin på LSD. En trollkarl som har hits i sin höga, psychadeliska hatt.

Det känns nästan som om det här är albumet som skulle fått komma efter "In the zone". När man hör de nya spåren så inser man verkligen hur urvattnade och bleka de senaste fem-sex årens album varit. Hur Britney pliktskyldigt och snällt pressat ur sig dem för fansens skull och för att bevisa för världen att hon är kvar på pophimlen. Men det VISSTE vi ju ändå!

Anyways. Lyssna på "Perfume", "Now that I found you", "Brightest morning star" och "Chillin' with you" så förstår ni förhoppningsvis vad jag menar. Den sistnämnda är en gullig duett med Jamie Lynn (lillsyrran) och känns som en skön hyllning till systerligt häng.♥
Här har ni albumet på Spotify.

onsdag 4 december 2013

Lång helg och snö på ingång = glad Jessica

vid tangenterna: Jessica kl. 16:54 0 kommentarer
Maggie tittade en extra gång på siffrorna inför kvällen imorgon och det visade sig att jag kunde kompa om jag ville. Jag hade nämligen enbart de tre timmarna liggande där, vilket helt och hållet går tillbaka till mig själv som inte lade in fler timmar där när jag meckade med det här schemat, men som kändes jäääättesega att ha nu. Så, med andra ord: Maggie är min lilla jultomte idag! Hon gav mig en extra dag på min lediga helg! :D
Jag firade det med att köpa en starkvinsglögg som jag inte testat förut:

Detta innebär att jag har TVÅ arbetspass kvar: måndag och tisdag. Sedan vet ni vad det ääääär...!
Men nu har jag inte tid med er längre (just nu) för jag måste göra spenatsoppa åt mig och min man! Tjingeling!

måndag 25 november 2013

Världens coolaste tjej.

vid tangenterna: Jessica kl. 21:31 0 kommentarer
Tänk vad tråkig världen skulle vara utan Lady Gaga. Vilka platta och förutsägbara scenshower det skulle vara och vilken total brist av köpare till absurda outfits som skulle råda.
Min favoritlåt på ARTPOP är "Gypsy" och klippet från SNL där hon framför den är bara så underbart och FUCKING HÄRLIGT. Man blir LYCKLIG av att se henne sjunga den låten.
Både det framträdandet och det från AMA med R.Kelly är så lysande exempel på varför hon i mina ögon är så jävla cool att jag dör. Fina Gaga! Det är så härligt att hon är tillbaka.

torsdag 14 november 2013

Jag kommer inte på något att blogga om, så ni får lite roliga katter istället:

vid tangenterna: Jessica kl. 17:41 0 kommentarer



 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos