Ursäkta klyschan. Jag försöker inte ens vara modeblogg:igt fyndig i rubriken - från att i princip inte ha ägt ett enda vitt plagg på många, många, många år (vi snackar MÅNGA, okej?) så har jag fått dille på denna icke-färg. Allt som jag tidigare skulle ha köpt i svart vill jag nu ha i vitt. Hence: Min glädje över vårens modepalett - som till största delen är viiiit! Yay!
Jag såg de här tre i skyltfönstret på Lindex igår kväll och kände hur det där ha-begäret som alltid uppstår på våren aktiverades. Ping! Så fina!! Och uppenbarligen är jag inte ensam om att tycka det eftersom både koftan och blusen redan är slutsålda online.
Tråkiga nyheter bara: Min studentbudget för kläder uppgår endast till 0kr. Vad kan man få för det? *ser mig hoppfullt omkring*
Visar inlägg med etikett mode. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett mode. Visa alla inlägg
onsdag 19 mars 2014
torsdag 20 februari 2014
Ray Ban´s vårkollektion
Jag dör måste ha-döden litegrann. Kan inte bestämma mig för vilka som är finast av dessa två? De finns även i tortoise, minst lika snygga. GAH. Geeee miiiiig♥
(Fast de här är fortfarande högst upp på min önskelista - nu finns de åtminstone på smartbuyglasses, yay! Om jag köper några Ray Ban's i år så blir det nog dem.♥)
(Fast de här är fortfarande högst upp på min önskelista - nu finns de åtminstone på smartbuyglasses, yay! Om jag köper några Ray Ban's i år så blir det nog dem.♥)
Categories
favoriter
,
mode
,
pretty stuff
,
vardagligt
,
vår
måndag 21 oktober 2013
Vintriga tyg & trådar (som jag önskar jag hade)
bilder via weheartit
onsdag 28 augusti 2013
... och så tar jag gärna fröken Fahrmans stickade tröja också.
Bild lånad från Sofis Snapshots.
Categories
fint
,
höst
,
mode
,
snygga människor
,
vardagligt
onsdag 21 augusti 2013
Dagens i-landsproblem. Eller: Älska dina nästa solglasögon.
Stod i minst tio minuter (troligtvis mer) och velade mellan dessa två solglasögon idag på förmiddagen när jag skulle ut en sväng. Tog bilder och jämförde vilka som passade mitt humör och mina kläder (sjukt oansenliga sådana dessutom) bäst. Till slut blev det Ray Ban:sen (till höger) för de är mörkare och de andra kan vara lite mesiga för mina ljusskygga gluggar när solen lyser starkt.
Men jag tog med mig de vänstra (som är från Gina Tricot, btw) i väskan för säkerhets skull.
Men jag tog med mig de vänstra (som är från Gina Tricot, btw) i väskan för säkerhets skull.
fredag 28 juni 2013
torsdag 2 maj 2013
Bra saker, 2:a maj 2013 - BILD EDITION (whoaa)
Martina Haag´s krönikesamling "Heja, Heja!" - Jag äger alla Martinas samlingar av krönikor, men som träningsfantast så blev jag faktiskt lite extra förtjust i just den här även om löpning kanske inte är just min nisch.
Jag blev superpeppad av att läsa den och har läst om någon slumpvis utvald krönika ibland bara för att finna lite extra tränings-inspiration. Just nu så har jag dock beordrat Jenny att läsa den;)
Det där klyschiga uttrycket "Vardagslyx" - Jag hämtade ut ett paket från tefrossa idag, innehållandes dessa två fantastiska objekt. Dunderhonungen är magisk. Fo real.
Smaken påminner om Lemon curd.♥ *glittrande ögon*
Chai syrupen har jag inte hunnit testa än, men förväntningarna är minst sagt höga med tanke på att just den varianten av chai (sirap + varm mjölk - helst soja) är min senaste kärlek i varm dryckesväg.
Latte, sol & runda solglasögon - Ja, det pretty much sums it up.
(Jag glömde ta med en KeepCup i väskan, känner mig som en miljöbov nu varje gång jag måste ta en pappersmugg. Sadface på det.)
Jag blev superpeppad av att läsa den och har läst om någon slumpvis utvald krönika ibland bara för att finna lite extra tränings-inspiration. Just nu så har jag dock beordrat Jenny att läsa den;)
Det där klyschiga uttrycket "Vardagslyx" - Jag hämtade ut ett paket från tefrossa idag, innehållandes dessa två fantastiska objekt. Dunderhonungen är magisk. Fo real.
Smaken påminner om Lemon curd.♥ *glittrande ögon*
Chai syrupen har jag inte hunnit testa än, men förväntningarna är minst sagt höga med tanke på att just den varianten av chai (sirap + varm mjölk - helst soja) är min senaste kärlek i varm dryckesväg.
Latte, sol & runda solglasögon - Ja, det pretty much sums it up.
(Jag glömde ta med en KeepCup i väskan, känner mig som en miljöbov nu varje gång jag måste ta en pappersmugg. Sadface på det.)
Categories
bra saker
,
litteratur
,
mode
,
vår
torsdag 11 april 2013
Mina drömmars espadriller:
| via Sofis Snapshots |
Categories
fint
,
kläder
,
mode
,
pretty stuff
onsdag 10 april 2013
Fuktiga gröna gräsmattor och doftande jasmin
Rumi Neely postade den här bilden på instagram och när jag såg den när jag scrollade igenom feeden nu imorse innan jag tagit mig upp ur sängen så fickjag ett så fint pirr i magen. Och så är det ju lite mulet och fuktigt ute idag och det doftar lite som en tidig sommarmorgon. Fina onsdag.
Nu ska jag äta frukost, morgonens pilates är avklarad.♥
Nu ska jag äta frukost, morgonens pilates är avklarad.♥
onsdag 27 mars 2013
Sweatshirt med bling
Fyndade den här tröjan på notme.se`s rea i sista stund igår. Knappt 200 bananer gick det på inkl. frakt! Det faktum att den kom med posten redan idag gjorde inte saken sämre.☺
onsdag 20 mars 2013
The sisterhood of the hipster-sunnies
Jag & Pulia köpte matchande (aka exakt likadana) solglasögon på Lindex i förra veckan. Vi diskuterade huruvida vi skulle kunna övertyga Jenny om att skaffa ett par likadana (förutsatt att vårt Lindex tar in fler - vi köpte de två sista - eller hon hittar dem i en annan butik) så att vi kunde matcha varann i våra hipster-glajs... men vi kom fram till att oddsen nog är ganska låga. Jenny är - tyvärr - inte the bold type när det kommer till solglasögon. Kom vi fram till. Jag hade nämligen Jennys och Tobbes råa skratt åt mina älskade Whitney Port-rundisar i färskt minne från helgen innan.
Oh well. Det vore festligt om vi alla tre hade likadana dock! Ohh så roligt vi skulle ha!
Categories
la familia
,
mode
,
vardagligt
tisdag 19 mars 2013
Wedges - geeeeee miiiig
bilder från kenzas.se
Jag tror att båda paren är från Zara... och jag vill ha båda!! Arghhgggwarggblll. De blå är dock finast.
Categories
bloggar
,
fint
,
mode
,
pretty stuff
,
vardagligt
söndag 3 mars 2013
Herregud, du snygga kvinna!
Jag har sagt det förr och jag kommer att säga det tusen gånger igen: Rachel Zoe. Vilken kvinna.
Ingen bär en maxidress som hon. Ingen bär NÅGOT som hon. [idolbeundran]
samtliga bilder via google
Categories
favoriter
,
haircare/styling
,
kläder
,
mode
,
snygga människor
Min Ray Ban-önskelista:
Just nu är jag mest sugen på de två översta, men det växlar konstant. Helst skulle jag ju ha alla nu på en gång (såklart). De undre är nog resultatet av att de två i mitten har parat sig?;)
Gaaaahhhhhh I want ´em all! Kan inte Ray Ban sponsra mig?
Gaaaahhhhhh I want ´em all! Kan inte Ray Ban sponsra mig?
Categories
favoriter
,
mode
,
pretty stuff
fredag 8 februari 2013
Hej jag vill ha en ny garderob typ nu, tack så mycket.
Jag har på allvar inga kul kläder. I synnerhet har jag typ panikbrist på brallor. Jag hatar alla modebloggare för deras utstuderade och genomtänkta outfits och är outsägligt bitter varje gång jag öppnar garderoben.
Garderoben som dessutom är ett enda kaos av inmosade, ihopvikta kläder. Åhhhhh. Sadface.
Categories
kläder
,
mode
,
ofestligt
,
vardagligt
torsdag 7 februari 2013
Åh Britney... ♥
| bild via bitterblondin |
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Brit´s outfit på bilden ovan, det känns nästan som om hon slår något rekord. Jag tror det är joggingskorna och strumporna som hon bytt ut de sedvanliga uggsen med som gör det. Annars är det ju en ganska regelrätt Britney-på-stan-outfit: Linne med synliga bh-band kombinerat med ett par pyjamas(?)shorts. Och så förstås hennes karaktäristiska hårtofs mitt uppe på hjässan. Jag vet inte om det är ett erkänt uttryck, men jag har kallat den där uppsättningen för en "Britney-tofs" sedan typ 2003. Tror inte att jag är ensam om det.
Nu kanske det låter som om jag rackar ner på Britney, men det är faktiskt motsatsen jag vill göra. Säga vad man vill om henne, men hennes privata klädstil har nog ingen stylist ens fått komma i närheten av. Och det tycker jag att hon ska ha cred för! När jag ser paparazzibilder av henne på stan med fula fyrkantiga solglasögon (trendig stil anno 2002), slitna uggs, smutsiga mjukiskläder och så hennes tofs... då kan jag sucka lättat och veta att vissa saker förändras aldrig. Att "Big bang theory" är fruktansvärt överskattat, OLW´s ostbågar är de godaste, Hitlers mustasch är ett tecken på ondska och så Britneys privata klädstil. Några fasta punkter att förankra sina värderingar i, liksom.
Förstå hur mycket SKIT hon fått för sin tofs genom åren! Och ändå håller hon fast vid både den och sin stil. En av anledningarna till att man måste förlåta henne för de senaste årens skivor. Dessutom verkar hon ju ha kommit något magiskt på spåren: bilderna under är från slutet av 2004. Ser hon en dag äldre ut på bilden från häromdagen? NEJ!
via google
Categories
Dagens
,
festligt
,
frågetecken
,
mode
,
nostalgi
,
vardagsbetraktelser
onsdag 30 januari 2013
Förena nytta med nöje
Medan jag övar på att få bättre koll på funktionerna i Photoshop så gjorde jag ett litet sommarkollage för att muntra upp mig lite, jag känner mig lite deppig idag. Tror det beror på vädret:(
En grej som jag verkligen måste bli bättre på är att fotografera mina vänner!!! Kollar man igenom mina bilder så verkar det ju typ som att jag inte träffade - träffar - någon utanför familjen, typ. Men det vet jag ju att jag gjorde - och gör. Jag är bara för upptagen med att umgås för att ta bilder:( Note to self: Sluta vara social mot den du umgås med och ta bilder på henne/honom istället.
GAH, älskar verkligen mina runda solglajs från Whitney Port/BikBok!!!
Längtar efter att ta fram dem igen.
Categories
foto
,
jag pluggar!
,
kärlek
,
la familia
,
mode
,
vardagligt
tisdag 29 januari 2013
Nästa par till samlingen?
Jag har tänkt att jag ska låta ett par klassiska Clubmasters ansluta sig till Ray Ban-familjen till våren/sommaren (om jag känner att jag har råd), men nu är jag väldigt sugen på ett par Meteors också. Får se vilket det blir.
Categories
mode
,
pretty stuff
,
vardagligt
tisdag 15 januari 2013
Prenumerera på:
Inlägg
(
Atom
)













