måndag 5 augusti 2013

Vi var ju i Italien, som ni kanske minns? Eller: Italien, del 1: ROM!

vid tangenterna: Jessica kl. 19:50
Hehehe. Insåg att jag knappt postat några bilder alls från värsta underbara resan. Sååå... här kommer ett litet gäng!

Första kvällen, på vårt 4-stjärniga hotell (som hade massiva vattenskador typ överallt - men jag älskade det ändå! Och jag älskar italienarna för att de typ inte bryr sig. De ba: "Ahhhh, är det ett hål i taket i frukostmatsalen där vatten bokstavligt talat rinner ner i en strid ström? Äsch, sätt en balja under, dölj den med dekorativa skärmar och låt gästerna njuta av det avkopplande porlandet!"). Fråga mig inte varför Tobbe gör den där minen. Han ville väl photobomb:a skiten.

Utsikten från min & Tobbis balkong. Balkongen i sig var STOOOR. Det var synd att vi inte hann njuta mer av den.

 COLOSSEUM! COOOOLOSSEUM! Och som jag tidigare nämnt så var det SÅ JÄVLA VARMT här. Jag tror aldrig jag har svettats så mycket som där och då! Det var... en omvälvande upplevelse. Jag älskar Jenys krökta uppenbarelse här. "Allt för den perfekta bilden! Ohoj!"

Tänk... TÄNK bara. På hur mycket svett det måste ha luktat härinne när 80 000 pers var intryckta här för att se gladiatorerna springa runt i sina bollburar och ta sig genom hinderbanor slåss för sina liv.

 Komiskt  nog (om man någonsin varit i Colosseum) så ser det nästan ut som om vi var ensamma på den här bilden!

Min cola light VS Jens öl.

Lunch i Rom♥ MY KIND OF LUNCH. Amen.

 Gosing framför Fontana di trevi.

Jag blir så full i skratt när jag ser de där pyttesmå huvudena som sticker upp nere i högra hörnet. ☺
NI PAJAR MIN BILD GODDAMMIT!

 Bästa Jens & Jenny♥ (Jenny i sin €5-hatt som hon lämnade kvar - med flit - när vi lämnade b&b´t i Sorrento. Jag kan inte riktigt förlåta henne för det, hon var ju så gullig i den!)

 Spanska trappan. Hittar ni Jenny? :D

Väl tillbaka på hotellet igen så tog jag och Jens varsin latte macchiato. Italienarna kan sitt kaffe. Fast jag är fortfarande lite sur över att de inte har Starbucks. (hehe)

Mer dryck: En Sex on the beach före middagen - ja tack!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos