Visar inlägg med etikett jul. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett jul. Visa alla inlägg

lördag 1 februari 2014

Den lille, lille räven och mamma räv

vid tangenterna: Jessica kl. 17:05 0 kommentarer
Både förra julen och julen som var nu så har jag stått och hållit i det här lilla paret inne på Ohlens och varit så hiiimla nära att ta med dem hem. Meeen så har jag snålat ur i sista stund och gått hem utan dem. Idag när jag knallade in där för att fylla på lagret med grapefrukt-te så var de sista från julen som var på rea för en tjuga!♥ Sjukt nöjd är jag. Sjuuukt nöjd.
Nu är ni hemma, mina små rävisar.

söndag 29 december 2013

Nu är jag tillbaka. ♥ (eller: "Jag är hos dig igen", som Winnerbäck sa det.)

vid tangenterna: Jessica kl. 23:55 0 kommentarer

Julen är inte riktigt över och i år känns det inte alls lika bråttom att få bort granen före nyår (som jag annars har känt de senaste åren), snarare tvärtom. Jag vill typ hålla kvar julmyset här hemma så länge det bara går. MEN nu kommer jag tillbaka hit på heltid igen, så att ni vet.
Är dock inte riktigt redo att släppa taget. Tror att det beror lite på att jag har varit sjuk hela julen och inte haft kraften och orken att göra allt det som jag vill runt jul, inte har kunnat lägga ner min själ i varenda liten godis eller kaka som bakats... utan snarare så har allt det varit kraftansträngningar som gjort att jag varit helt färdig efteråt. Så man kan lätt säga att den här evighetsförkylningen har gjort mig så himla ledsen - samtidigt som jag förstås haft en jättemysig jul trots den. Men för någon som julen betyder såpass mycket för som den gör för mig... Det är väldigt ledsamt att slösa semesterdagar på att sitta hemma och vara sjuk och tvinga sig själv till att åtminstone göra en produktiv sak per dag. ARGH. Blir arg och frustrerad bara jag tänker på det.

MEN, som sagt, trots det så har min jul varit underbar. Jag är så tacksam för våra fina familjer, vänner och mest av allt över att vi har varann. Jag är så fruktansvärt lycklig och tacksam över att jag lever med och är så kär i min bästa vän. Ytterligare ett år med honom i den här harmonin är egentligen det enda jag önskar mig, varje jul.
... AND PEACE ON EARTH!

God natt!♥

fredag 27 december 2013

Den perfekta chailatten i den perfekta koppen:

vid tangenterna: Jessica kl. 12:27 0 kommentarer
Ta-daaa! Koppen är en julklapp från mormor. SÖTASTE.
På bilden innehåller den en perfekt tillredd chailatte, om jag får säga det själv. 2 msk av Espresso House´s chaipulver, 2 dl hett vatten, 1,5 dl uppvärmd (i mjölkskummarmaskin) sojamjölk light och 0,5 dl skummad sådan. PERFEKTION.

Som jag nämner ovan så är jag tillbaka här "på heltid" efter nyår - m a o när min favoritmånad är över för den här gången. (Deppig tjej.) Till dess hittar ni fler uppdateringar på min lilla ljuvliga vinteroas.

Sedärja! Dimman från imorse har lättat och vi kan se vattnet igen. Härliga tider.

tisdag 24 december 2013

God jul!♥

vid tangenterna: Jessica kl. 00:49 0 kommentarer
Kör en repris på inlägget på julbloggen, bara för säkerhets skull. GOD JUL! Hoppas ni har det BÄST. Puss puss puss puss

onsdag 18 december 2013

Säsongsbetonad träning ;)

vid tangenterna: Jessica kl. 11:35 0 kommentarer
Äntligen känner jag mig någorlunda redo att få träna lite. Inte ta ut mig helt kanske, det vore en dålig idé... Men åtminstone få röra liiite på mig! Och vad passar bättre idag än Tone it up´s jul-workouts? ;)

måndag 16 december 2013

Måndag, helloooo!

vid tangenterna: Jessica kl. 23:22 0 kommentarer
MITT LIVS FÖRSTA KNÄCK har kokats idag, mina damer och herrar! Två omgångar till och med, för den första verkar inte vilja bli så hård som jag vill ha den. Så jag kokade en till batch ikväll och den fick koka svinlänge så den kanske blir stenhårt istället... Oh well. Jag är stolt att jag försökte åtminstone.

Jag träffade Nathalujz på Coop, det var mysigt att se henne efter min (sjuk)isolering, haha.
Jag har även bakat EPISKA lussebullar idag. Herrejävlar vad bra de blev. De perfekta lussekatterna. Jag skulle kunna leva på enbart dem fram till julafton. Men det ska jag inte.

Nu ska jag gå och lägga mig! Gonatt finisar♥

söndag 15 december 2013

Adventsmys

vid tangenterna: Jessica kl. 16:03 0 kommentarer
Om en vecka är det dan före dan före dopparedan. M a o: Bästa veckan på året kommer nuuu! ☺Ooooch som ni vet så är det en person ni känner som är väldigt lycklig då... MOI!

En liten heads up: Nu och fram till jul så kommer julbloggen vara stället att gå till om ni undrar vad jag har för mig. ☺ Några små inlägg lär dyka upp här, det betvivlar jag icke, men det är där the action is just nu, vilket jag tror att ni kan förstå. :) PUSS!

fredag 13 december 2013

Lucia!

vid tangenterna: Jessica kl. 11:28 0 kommentarer

God mooorgon! Eller god förmiddag kanske. Eller bara hej!
Idag är frustrationens dag för min del, det är rent kusligt hur den här förkylningen är en exakt repris av förra årets neverending story. Jag har på riktigt grinat idag för att jag är så arg och frustrerad över att jag inte känner mig bättre, utan snarare motsatsen. Argghhhhh.
Det blir precis som förra året: Saker som får ställas in, bakande som får skjutas upp och pyssel som blir som att löpa ett maraton eftersom jag blir utmattad av allt. Och idag känner jag dessutom NOLL smaker större delen av tiden, så min kropp låter mig inte ens muntra upp mig själv med en kopp gott te. Bitterheten når inga gränser för stunden. Sorry.

En sak som gjorde mig lite gladare var åtminstone upptäckten att min favoritsida för sims-downloads (den enda jag använder nuförtiden, faktiskt) har gjort ALLT gratis, även till Sims 3. Så nu sitter jag och installerar mina 3-spel igen, jag har inte gjort det sedan jag bytte tillbaka till Windows 7 från 8. Det har stått på min att göra-lista länge nog nu, liksom.
Om jag inte kan leva ett vettigt liv på riktigt just nu så ska jag fanemej göra det i både sims 2 och 3!! GODDAMMIT.

torsdag 12 december 2013

En stund av frihet i vår lilla julestad.

vid tangenterna: Jessica kl. 18:03 0 kommentarer
Yo!
Jag mår allt annat än bättre, men jag ruttnade på att sitta här hemma och vara rastlös så jag bestämde mig för att gå ner på stan en sväng.

Föreställ er ett musikmontage med sån där peppande typ marschmusik som brukar vara i filmer (typ komedier, inte tunga krigsdraman... mer i stil med Hot shots) när man förbereder sig för strid:
 - Jag drog beslutsamt på mig jeans (vad jag kan sakna tiden då jag utan problem kunde gå på stan i mjukisar utan att känna mig som en lodis... den ljuva ungdomens dagar!) och en vettig topp (alltså en som inte är en gammal avklippt t-shirt i stl L som har små hål lite överallt). HALVA UNIFORMEN PÅ!
 - Jag duttade lite concealer på de mörka ringarna runt ögonen. KRIGSMÅLNING GJORD!
 - Tog varsamt på mig strumpor, skor, mössa, halsduk och jacka. UNIFORM KOMPLETT!
 - Tryckte varsamt ner ett paket näsdukar i ena jackfickan. Snöt mig ängsligt extra länge innan jag gick ut. VARNING! DENNA KVINNA ÄR BEVÄPNAD OCH REDO FÖR STRID!

Ahhhh! Känslan av att få andas frisk luft och att få röra lite på sig! Det var underbart. Även om jag var och är totalt slut efter cirkus 45 minuter. Men jag kunde åtminstone hämta ut Tobbes julklapp som hade kommit, så den blev den första julklappen att slås in i år. ☺
Och jag köpte med mig en chailatte och skagenmacka hem från Konditoriet... Det var jag värd!

Nu måste jag gå och lägga mig på soffan en stund, för allt snor gör mitt huvud väldigt tungt. Över och ut!

Julklappstips till alla te-lovers därute:

vid tangenterna: Jessica kl. 12:25 0 kommentarer
Hario Largo tebryggare
Hur fin är inte den här tebryggaren? Svar: MYCKET. Det känns som om den ger en väldigt bra smak på teet också, eftersom tebladen riktigt får dansa runt och frigöra sina smaker "i det fria" istället för att trängas i en sil. Om vi flyttar till ett hus och fixar ett stort kök i framtidenså ska jag ha en sådan här!

onsdag 11 december 2013

Kalla mig Snuvan.

vid tangenterna: Jessica kl. 09:59 0 kommentarer
Well HELLOOO!
En liten statusrapport från harklandets, hostandets och nysandets borg: 
Jag gav upp att försöka somna om när Tobbe gick till bussen eftersom jag är så slemmig och snuvig att det var en utmaning att försöka ligga ner och att andas samtidigt. Så när Puff och jag hade gosat klart (det var början till slutet när jag bländade honom med blixten som jag inte visste var aktiverad på kameran) så gick jag upp och tände ljus, kokade ägg och rostade vörtbröd medan Kusmi Christmas puttrade i tebryggaren.
MYSIGT.

Men alltså jag ber till guuuuud att jag inte ska bli lika snorig och hopplös som förra året. Jag orkar inte med 8 dagar av kvävande behov av att alltid ha en kartong KLeenex Balsam till hands. Inte i år igen.

tisdag 10 december 2013

Tisdag - Sjuk (men ganska glad ändå)

vid tangenterna: Jessica kl. 23:55 2 kommentarer
Jag blev snuvad på semesterpirret i magen de där sista timmarna på jobbet, men det är ju inte så mycket att göra åt. Jag blir lite ledsen av att tänka på alla mina gosisar som jag inte fick möjlighet att krama och önska god jul, dock! Får se om jag trillar in på jobbet efter en avgång någon dag innan jul.☺

Jag tröstar mig med att titta på den här söta bilden (totalsnodd från finaste Stina!♥) från förra veckans julbord. Ser ni vad mysigt vi har tillsammans??! :D Okej, Matilda och Emelie ser lite sammanbitna ut, men jag lovar att de var glada de med! Haha. ;) Och jag är ju så lycklig att jag är helt suddig, medan Maggie ser lite busig ut. We make up for it.
Och en viktig notering till bilden: VI ÄR SÅ MÄTTA. SÅ. MÄTTA.
Nu ska jag gå och lägga mig. JULPUSSAR på er! ♥♥

söndag 8 december 2013

Frosted windowpanes, candles gleaming inside

vid tangenterna: Jessica kl. 22:52 0 kommentarer
HEJ!
Jag hoppas ni har myst järnet idag, med två adventsljus tända och snö utanför fönstret. Mwihihihi. Jag tänker INTE ACCEPTERA det de säger om att det ska bli mildare väder igen senare i veckan. Nope, jag vägrar. Dumdidum, wahhlalalalala, hör inget! 
Men alltså... konstigare saker har ju hänt än att väderleksrapporterna har ändrats ju närmare inpå ett visst datum man kommer. Så nu tycker jag att vi alla håller tummarna för att det fortsätter vara åtminstone 0-gradigt. Visst?
Två ljuuuus tända var det hääär!
Snö! AAHHH!!
Imorgon när jag vaknar så kommer min nedräkning till semestern att stå på 2 dagar. Moahaha! Det känns UNDERBART! Fast jag fick ju så lång helg den här veckan, så det känns som om jag smygstartade lite. Fast å andra sidan var det inte direkt någon semester att hjälpa till med flytten igår. Men ååhh vilken mysig lägenhet mutti har lyckats haffa nu! Jag är så himla glad för hennes skull. Det är som en fint inslagen julklapp bara att föreställa mig hur mysigt hon - och vi - kommer att ha det där!♥ I januari/februari ska hon få nya köksluckor också (ja, "få" och "få", men ni hajar) och det kommer sätta pricken över i:et.

Här har ni Jolene hemma hos mamma, vi stod och spanade ut på snön, hon nådde inte riktigt upp så jag fick hämta en stol åt henne. ;) Sötnos!

Okej, från det ena till det andra: Idag så har Tobbis städat (japp, det är ordning på min prins! Hehe) och medan han roade sig med det så gick jag ut en sväng och gick vägen över stan och gluttade lite i affärer. Jag köpte åtminstone en liten julklapp till, hurra! Behöver verkligen ta tag i det nu i veckan.
Svärisarna och Tobbes mormor kom hit på lite adventsfika, det var mysigt. Och ikväll har vi kollat på The Hobbit, för att fräscha upp minnet lite inför premiären av Smaugs ödemark nu i veckan. :)
Sagan om ringen-filmerna har en viss julfeeling över sig sedan första vändan (alltså trilogin) eftersom de alltid har premiär strax före jul. Ja, tycker åtminstone jag dåråå. Dessutom så plöjde jag och Tobbis trilogin i mellandagarna förra året (efter att vi sett The Hobbit på bio som gjorde oss taggade för detta tidskrävande projekt, hehe) och det är något visst med att slå läger i soffan i drygt 3 timmar (vi såg extended cut på alla) medan adventsljusstakar och julgranen lyser runtomkring... Mmmm.

Nej. Nu: Sängdags. MYSMYS på er och goooonatt!;)

lördag 7 december 2013

Hej!

vid tangenterna: Jessica kl. 08:25 0 kommentarer
Kallt och blåsigt. Och kallt. Och snö! Och kallt. Hehe. Mysigt!
Idag flyttar mamma! Så jag ville bara säga hej innan jag klädde på mig flyttvänliga kläder och stack iväg (:
Puss!

onsdag 4 december 2013

Lång helg och snö på ingång = glad Jessica

vid tangenterna: Jessica kl. 16:54 0 kommentarer
Maggie tittade en extra gång på siffrorna inför kvällen imorgon och det visade sig att jag kunde kompa om jag ville. Jag hade nämligen enbart de tre timmarna liggande där, vilket helt och hållet går tillbaka till mig själv som inte lade in fler timmar där när jag meckade med det här schemat, men som kändes jäääättesega att ha nu. Så, med andra ord: Maggie är min lilla jultomte idag! Hon gav mig en extra dag på min lediga helg! :D
Jag firade det med att köpa en starkvinsglögg som jag inte testat förut:

Detta innebär att jag har TVÅ arbetspass kvar: måndag och tisdag. Sedan vet ni vad det ääääär...!
Men nu har jag inte tid med er längre (just nu) för jag måste göra spenatsoppa åt mig och min man! Tjingeling!

God morgon!

vid tangenterna: Jessica kl. 07:49 2 kommentarer
Bilden säger det mesta just nu: om en vecka är det julsemester!
Jag är typ fortfarande mätt sedan julbordet igår! Herreguuud vad vi åt. Personligen tycker jag att det var ett av de mysigaste julborden ever med jobbet. Men så har jag ju ett helt gäng med goingar som sätter den där extra guldkanten på tillvaron i mitt jobbgäng. ♥

TROTS det så måste jag erkänna att det känns lite sådär halvkul att behöva knata till jobbet i regnet om ett tag... Ehum. ;)

tisdag 3 december 2013

Julmys med finaste kollegorna

vid tangenterna: Jessica kl. 15:23 0 kommentarer
Idag myser vi på Nynäsgården!

söndag 1 december 2013

I feel you Christmas!

vid tangenterna: Jessica kl. 13:41 0 kommentarer
Och så blev det äntligen första advent. Samtidigt som jag känner som att den här hösten har rusat iväg i något slags suddigt töcken så känns det som om jag väntat på december (älskade, finaste, bästa december!) i en och en halv evighet. Men nu så är den ju här: Både min favoritmånad och första advent! SCORE!

Vi knatade ner på stan tidigare idag och kikade på presentationen av Lucia-kandidaterna och handlade lite, men det var ett klent  utbud av "spektakulära" skyltfönster att beskåda, måste jag säga. Är det inte skyltsöndag idag? Många butiker hade i a f söndagsöppet, vilket de kommer att ha nu fram till jul. Det gillar vi!
Nu om en stund kommer Lisö-gänget hit och fikar innan de hämtar hem Lillyn. Pappa & Kerstin kommer också förbi en sväng. Adventsfika i liten skala! :)♥
I vår hall vaktar två rådjur.

Mina hjärtan!


Hoppas ni har en mysig advent!♥

lördag 30 november 2013

Det bästa:

vid tangenterna: Jessica kl. 23:20 0 kommentarer
Om 40 minuter är det officiellt den första december. Ville bara säga det innan jag går och lägger mig. (;
PUSS!

onsdag 27 november 2013

Pyntat var det här!

vid tangenterna: Jessica kl. 23:17 0 kommentarer
Alltså. Så TRÖTT som jag varit idag har jag inte varit på... väldigt, väldigt länge. Och då menar jag liksom TRÖTT som i "jag skulle bokstavligt talat kunna sova hela dagen om jag fick" och det är inte ofta jag känner så. Det är liksom en annan trötthet än "jag är så stressad över studier, jobb, livet i allmänhet och den globala uppvärmningen", det är den där känslan som sitter i kroppen: Du är trött av det enkla skäl att kroppen vill vila - tröttheten sitter inte i huvudet.
Det är SÅ SKÖNT att vara trött på det viset för en gångs skull! Jag hade faktiskt... typ... nästan... jo, på riktigt glömt hur det kändes.

Idag var det dock såklart ytterst opassande (är man någonsin så trött på en dag då man är ledig och helt fri från måsten? Nope?), för idag hade jag planerat att plocka fram adventsprylarna så fort jag kom ifrån jobbet. Så när jag snabb som en vessla kilade från fraktkuren och upp på stan så smet jag in på Konditoriet och beställde en dubbel vaniljlatte och väl hemma så fick koffeinet hjälpa till att hålla mig på banan (dvs: borta från soffan och sängen).

Sagt och gjort: Nu är det pyntat. Och det är ju så himla myyyysigt att man kan dö. Sorry för den värdelösa bildkvalitén, men jag ville bjucka på något åtminstone. Ni vet ju att ni kommer få se 3000 bilder på mitt pyntande den kommande månaden, så jag tror att ni överlever lite dålig upplösning och i all hast tagna bilder.
I helgen ska det fixas julstjärnor (blommorna alltså), adventsljusstakar (vanliga och med blockljus) och lite sånt där smått som jag inte hann eller glömde bort nu, men det mesta är klart till på söndag.
Jag hoppas verkligen att jag är piggare imorgon, för då jobbar jag heeeeldag. Det ironiska är att jag sov så himla gott natten till idag. Riktig jävla kronsömn. Vaknade vid fem-tiden av att jag var så sjukt stel i kroppen eftersom jag legat på exakt samma sätt hela natten = ovanligt för att vara jag, tjejen med ömmande nacke, axlar, skulderblad... you name it. Det är som jag sa till Tobbe: "Jag sov så gott att min kropp vägrade vakna ordentligt, helt enkelt."

God natt!♥
 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos