torsdag 15 augusti 2013

Frasig bärpaj med citronkräm

vid tangenterna: Jessica kl. 17:10
Tobbes syssling från USA är i Sverige och vi ska träffas hemma hos Jonas och Emely ikväll. Jag har gjort efterrätt och kände för att testa något nytt, så det blev ett recept som jag hittade i "Sommarfest med BAKAT" (en kokbok från Mitt Kök). Jag är sjukt nöjd med min citronkräm måste jag säga. Den fick perfekt konsistens när jag annars i princip aldrig lyckas få dylika ting tillräckligt tjocka utan alldeles för rinniga.
Däremot kommer vi nog att dö mätt- och sötdöden när vi avslutar med denna. Smördeg, citronkräm, bär och Daim liksom. Håhåjaja.
smördeg, citronkräm, lemon curd, bär, daim, tasty, yum
recept, paj, yum

2 kommentarer :

Jenny sa...

Gott!!!

Jessica on 16 augusti 2013 kl. 10:29 sa...

Ja det var den! Men den ska ätas när den är helt färsk, så att smördegen är fasig och fin... Nu hade den stått i kylen ett tag och det blev lite tristare då :(

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos