Visar inlägg med etikett ätbart. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett ätbart. Visa alla inlägg
torsdag 24 april 2014
torsdag 10 april 2014
Look who's back!!
ÄNTLIGEN så tog Estrella sitt förnuft till fånga och tog tillbaka deras godaste chips EVER: Sourcream & cheese.
Alltså på riktigt, jag blev så lycklig när jag såg dem på Kvantum nu imorse att jag var tvungen att ringa Tobbis och skrattade sådär hysteriskt, typ som folk som just skrapat fram 5 miljoner på Triss i Nyhetsmorgon gör.
Jag HÄVER tillfälligt mitt rådande chipsförbud, för imorgon jävlar... Då är det du och jag, cheeeesiies! (Tobbe ska ut med jobbet.)
#inserhurtragisktdetlåtermenbryrmiginte #yolo
(Nu är det bara OLW som ska återuppliva sourcream & lime!)
fredag 28 februari 2014
On a #QUEST
När jag upptäckte att Questbars faktiskt fanns att få tag på här i Sverige så höll jag på att kissa på mig av glädje, typ. I alla fall något där i närheten. Jag hade liksom tagit för givet att det var en sådan där typisk grej som man skulle få sukta efter på varenda amerikansk hälsoblogg och instagram utan att kunna testa det själv. Jag beställde en 12-pack av smaken Lemon cream pie och tänkte att det fick bära eller brista. Dem beställde jag från gymgrossisten och just då fanns det inte så många smaker i lager. Jag hade helst velat testa Chocolate chip cookie dough av de smaker de hade i sortimentet, men HELST ville jag ha den senaste smaken som det tjatats om i tidigare nämnda bloggar och insta´s de senaste månaderna: COOKIES & CREAM.
Jag fick iaf hem mina Lemon cream pie-bars och de smakar bra. Bättre än vilken protein/mealbar som helst som jag testat tidigare. Dock så kan det lätt bli en lite artificiell ton när man ska försöka sätta den där speciella smaken på saker - jag vet inte varför jag envisas med att fortsätta köpa saker som ska smaka citronpaj, ärligt talat? Oftast är det inte ens i närheten av the real deal liksom.Nåväl, Quest´s försök får absolut åtminstone väl godkänt.
Men FÖRSTÅ MIN LYCKA när jag efter lite googlande hittar den svenska distrubitören av Quest´s hemsida, Bodyaction - och de har Cookies & cream-baren! Yaaaayyy!
Så igår testade jag... och det var MAGISKT. Det varken ser ut, doftar eller smakar som en proteinbar. Det är nästan omöjligt att tro att det här inte är godis, liksom. Jag mikrar mina barer i några sekunder (15-25) och ni ser ju själva ovan hur den ser ut då. HEAVEN.
Sammanfattning: Jag älskar Quest. Punkt slut.
Jag fick iaf hem mina Lemon cream pie-bars och de smakar bra. Bättre än vilken protein/mealbar som helst som jag testat tidigare. Dock så kan det lätt bli en lite artificiell ton när man ska försöka sätta den där speciella smaken på saker - jag vet inte varför jag envisas med att fortsätta köpa saker som ska smaka citronpaj, ärligt talat? Oftast är det inte ens i närheten av the real deal liksom.Nåväl, Quest´s försök får absolut åtminstone väl godkänt.
Men FÖRSTÅ MIN LYCKA när jag efter lite googlande hittar den svenska distrubitören av Quest´s hemsida, Bodyaction - och de har Cookies & cream-baren! Yaaaayyy!
Så igår testade jag... och det var MAGISKT. Det varken ser ut, doftar eller smakar som en proteinbar. Det är nästan omöjligt att tro att det här inte är godis, liksom. Jag mikrar mina barer i några sekunder (15-25) och ni ser ju själva ovan hur den ser ut då. HEAVEN.
Sammanfattning: Jag älskar Quest. Punkt slut.
Categories
hälsa
,
jag tränar!
,
vardagligt
,
ätbart
onsdag 26 februari 2014
Smoothie-tips
En grönis! Jag är ett fan av gröna smoothies, tycker det ser så härligt (fan vad jag börjat använda det ordet trots att jag skäms lite varje gång jag gör det... Men ibland ÄR fan saker och ting just det: härliga. Åhh typiskt.) fräscht och gott ut. Och så får de en att känna sig som Hulken! Ohjääähhh.
Jag har dille på ananas just nu. Eller, rättning: Jag älskar alltid ananas. Men just nu vill jag typ ha det HELA TIDEN. Jag har haft lite problem att hitta fryst ananas till mina smoothies, ICA har det bara i fruktmixar och på Willys hittade jag det inte heller. Jätteirriterande! Så i helgen tog jag saken i egna händer och köpte hem ananas på konserv och frös in. Det fanns ananas skuren i "stolpar" eller vad man säga, vilket gör det superenkelt att bara skära den i bitar, lägga i en ziplockpåse och slänga in i frysen. (Fast släng den helst inte, ananasen kanske blir ledsen då. Lägg den varsamt på plats istället.)
I alla fall. Med min kärlek till ananas i åtanke så mixade jag ihop dessa ingredienser till den tjusiga, ljusgröna och framförallt GODA dryck ni ser ovanför:
- 2,5 dl kokosvatten
- ca 1 dl grekisk yoghurt
- ca 1 dl fryst grönkål
- ca ½ dl fryst mango
- ca 1½ dl fryst ananas
- 1 msk linfröolja
+ lite agave & Canderel för att dämpa sötsuget och några myntablad
Skål!
Jag har dille på ananas just nu. Eller, rättning: Jag älskar alltid ananas. Men just nu vill jag typ ha det HELA TIDEN. Jag har haft lite problem att hitta fryst ananas till mina smoothies, ICA har det bara i fruktmixar och på Willys hittade jag det inte heller. Jätteirriterande! Så i helgen tog jag saken i egna händer och köpte hem ananas på konserv och frös in. Det fanns ananas skuren i "stolpar" eller vad man säga, vilket gör det superenkelt att bara skära den i bitar, lägga i en ziplockpåse och slänga in i frysen. (Fast släng den helst inte, ananasen kanske blir ledsen då. Lägg den varsamt på plats istället.)
I alla fall. Med min kärlek till ananas i åtanke så mixade jag ihop dessa ingredienser till den tjusiga, ljusgröna och framförallt GODA dryck ni ser ovanför:
- 2,5 dl kokosvatten
- ca 1 dl grekisk yoghurt
- ca 1 dl fryst grönkål
- ca ½ dl fryst mango
- ca 1½ dl fryst ananas
- 1 msk linfröolja
+ lite agave & Canderel för att dämpa sötsuget och några myntablad
Skål!
Categories
dryck
,
hälsa
,
jag tränar!
,
recept
,
vardagligt
,
ätbart
tisdag 18 februari 2014
Färgglada drinkar gör mig lycklig.
... och de behöver inte ens innehålla alkohol! ;) Titta bara så fint det är i min kyl just nu: min favvofärgkombo och allt! Nu ska jag dock gå och hälla upp den där sista smoothien. Tjing tjing!
Categories
dryck
,
hälsa
,
vardagligt
,
ätbart
söndag 26 januari 2014
Lyxfika!
Mamma lånade vår bil en stund idag, i utbyte fick vi finlirfika såhär på söndagen. PERFEKT. I synnerhet eftersom jag hade stått och glott på fikabrödet på Kvantum precis innan vi plockade upp henne men inte hittat något som kändes tillräckligt lockande. Förstå då lyckan när man får ugnsvarma muffins i famnen! Hahah. :)
Categories
la familia
,
lycka
,
ätbart
onsdag 30 oktober 2013
Ett frukost & mellanmålstips:
Jag har ju kommit in i en "grötperiod", som ni kanske minns? Nu har jag blivit hooked på Kelloggs Special K's snabbgröt. Så himla GOTT och smidigt. Jag gör den med sojamjölk. Man river av toppen på påsen, häller ut innehållet i en skål (jag brukar göra den i en mugg, så slipper man bli skållad när man ska ta ut den ur micron), måttar upp mjölk/vatten med den tomma påsen och häller i muggen, rör om och ställer in i mikron på högsta effekt i 2½ minut. Pling! Klart.
Det är ganska små portioner - perfekt till frukost med en eller två mackor till eller som mellis (haha, jag gillar det ordet även om de retar mig för det på jobbet). Jag har bara testat Red Berries, men det finns Orginal också, utan bär för de som inte vill ha sånt tjafs. Hehe.
Det är ganska små portioner - perfekt till frukost med en eller två mackor till eller som mellis (haha, jag gillar det ordet även om de retar mig för det på jobbet). Jag har bara testat Red Berries, men det finns Orginal också, utan bär för de som inte vill ha sånt tjafs. Hehe.
Categories
vardagligt
,
ätbart
onsdag 9 oktober 2013
And we´re gonna make a movie - a movie, and it´s gonna be a 3D - a 3D
Yo!
Jag har Miley´s "My darlin' " på hjärnan idag. Eller, hade det igår också. Har ni lyssnat på BANGERZ än? Såg att den fanns på Spotify nu! Här! Det är faktiskt ett album som grows on you. Första lyssningen så känner man typ "eeeehhhh... oookeeejjj?", men sedan kommer man på sig själv med att gå och nynna på låtarna. MEN om man hoppades att det skulle finnas flera "Wrecking ball" så kan jag upplysa er om att den står ut bland de andra låtarna och har ingenting gemensamt typ alls med resten av skivan - vilket är helt okej! Just sayin'. Men ge BANGERZ en chans för fasen! Det är en kul skiva!
Just nu äter jag gröt och finurlar på min programkod. Och oroar mig lite för Puff. Bara de två senaste dagarna så har han kliat och tvättat sig jättemycket precis där nacken går över till rygg, så han har som ett stort "hål" i pälsen där nu, vilket jag upptäckte igårkväll. Men huden därunder ser inte irriterad ut eller så, så jag vet inte vad det kan vara. NUSSE! Min bebis! Jag blir så himla nojig.
Lizzie har fått sådär fram på bröstet typ två gånger, att man hittar en kal fläck helt plötsligt. Då tror jag att det kommer ifrån att Puff har fått tag i en tuss när de "leker"/slåss och sedan har hon putsat så mycket där att resten av pälsen nötts bort. Sedan växer det ju ut igen. Men det här är ett så konstigt ställe - mitt på ryggen verkligen, så att han liksom måste vrida sig som bara den för att nå.
Vi har iaf sagt att om det fortsätter och blir konstigare så ringer vi veterinären för att åka och kolla.
Okej, nu är gröten schlutt och jag ska get back to business. Tjing! ☺
Categories
jag pratar (jättemycket) om katter!
,
vardagligt
,
ätbart
fredag 27 september 2013
Ett stort steg för mänskligheten.
SER NI MJÖLKEN?^
Och jag lovar, jag hällde den på gröten sedan. Den står inte bara där för syns skull. Det var FANTASTISKT gott. Lyfte fram smaken i gröten och gjorde den ännu bättre. Blablabla och allt det där. Mycket nöjd är jag. Känner mig som en ny människa. En människa som har mjölk till sin gröt. Stenhårt.
Nu ska jag gå och lägga mig för jag är så trött att jag är helt dum i huvudet. God natt!♥
Och jag lovar, jag hällde den på gröten sedan. Den står inte bara där för syns skull. Det var FANTASTISKT gott. Lyfte fram smaken i gröten och gjorde den ännu bättre. Blablabla och allt det där. Mycket nöjd är jag. Känner mig som en ny människa. En människa som har mjölk till sin gröt. Stenhårt.
Nu ska jag gå och lägga mig för jag är så trött att jag är helt dum i huvudet. God natt!♥
Categories
jag lagar mat!
,
vardagligt
,
ätbart
onsdag 25 september 2013
Köldknäpp
Hej hej hej hej.
Idag blev det jättekallt. Ja, sådär så att jag var tvungen att ta fram jackan. Inte jeansjackan eller baseballjackan, utan den riktiga, fodrade jackan. Håhåjajaja. (sa den gamla tanten) Och mitt handeksem ballade ur totalt (med stor hjälp av den sjukt dåliga luften ute i frakten på jobbet också, förvisso) så så fort jag slutade jobba så fick jag snällt knata in på apoteket och köpa hydrokortison och en annan handcreme som ska rädda mig. MY SAVIORS!
Oh well.Jag jobbade 9-17 och Tobbe jobbade hemifrån, så för en gångs skull fick jag komma hem och känna doften av mat på spisen = lyx! Och dessutom riktigt, riktigt fantastico svamprisotto! Finaste du.♥
Categories
höst
,
jag lagar mat!
,
sambos
,
vardagligt
,
ätbart
torsdag 15 augusti 2013
Frasig bärpaj med citronkräm
Tobbes syssling från USA är i Sverige och vi ska träffas hemma hos Jonas och Emely ikväll. Jag har gjort efterrätt och kände för att testa något nytt, så det blev ett recept som jag hittade i "Sommarfest med BAKAT" (en kokbok från Mitt Kök). Jag är sjukt nöjd med min citronkräm måste jag säga. Den fick perfekt konsistens när jag annars i princip aldrig lyckas få dylika ting tillräckligt tjocka utan alldeles för rinniga.
Däremot kommer vi nog att dö mätt- och sötdöden när vi avslutar med denna. Smördeg, citronkräm, bär och Daim liksom. Håhåjaja.
Däremot kommer vi nog att dö mätt- och sötdöden när vi avslutar med denna. Smördeg, citronkräm, bär och Daim liksom. Håhåjaja.
Categories
festligt
,
jag bakar!
,
recept
,
ätbart
lördag 20 juli 2013
Souvenirer?
Det blev inte någon storshopping i Italien - men det var inte heller meningen, å andra sidan. Mitt dyraste inköp var Chloé-parfymen (Love edt - som jag har suktat och varit kär i denna doft! Och nu är den evigt förknippad med Rom och Amalfikusten. SCORE.) som jag köpte i taxfree-butiken på Skavsta innan vi ens lämnat landet förra lördagen, haha. ☺
Andra dagen i Sorrento så hittade jag till min lycka sötningsmedlet Truvia (som flera amerikanska hälsobloggare som jag följer använder sig av) på det lokala snabbköpet. Visst kan man hitta bra sötningsmedel baserat på Stevia här i Sverige - men det här är i portionsförpackningar, vilket tycks vara helt omöjligt att få tag på som privatperson i vårt avlånga land. (Av någon anledning tycks sukett-varianten av ett sötningsmedel i ströform aldrig smaka lika bra som "ströet". Det blir någon bismak som jag inte kan vänja mig vid, vilket märke jag än testar eller hur mycket jag än försöker.) LYCKAN! LYCKAN! Och därefter: Nervositeten att det skulle se misstänkt ut i tullen med två lådor med vitt pulver i små påsar i vår väska. Skulle jag få behålla min Truvia?
Svaret är: Jadå. Väskan kom snällt utrullande bland de första tio som kom av planet på Skavsta.
I torsdags morse var min i reseförpackning medhavda body lotion totalslut så till den grad att jag fick nöja mig med att smörja in mig med enbart solskyddsfaktor på morgonen. Efter en lång dag i Positano och därefter lite vandrande i Sorrentos utbud av souvernirbutiker så snubblade vi in på snabbköpet och där hittade jag en otippat bra body creme för knappt €2. Den var liksom anpassad efter luftfuktigheten som råder längs medelhavet och absorberades snabbt utan att lämna en sån där klibbig känsla men fick/får ändå huden att kännas jättemjuk. ASBRA JUE! Mycket bra köp, om jag får säga det själv.
Snabbköpet gav mig även en annan eftertraktad favorit: KIT-KAT MED VIT CHOKLAD. Lycklig greppade jag en 3-pack. Olycklig konstaterade jag idag på förmiddagen att de två som jag inte ätit låg kvar i kylen på rummet på det sista hotellet vi sov på, eftersom jag ville pigga upp dem lite efter en tuff dag i extrem hetta i bilen på parkeringen utanför Pompeji. WÄÄÄHHHH. Tack och lov har jag åtminstone en rejäl dos vit Toblerone att trösta mig med.
Några få, små riktiga souvernirer har vi faktiskt också med oss hem. Men de får ni se imorgon eller en annan dag inom kort, för jag är helt yr och måste verkligen gå och lägga mig nu. I VÅR nybäddade säng! Med världens finaste och gosigaste katter! Och imorgon bitti ska jag äta en rejäl frukost med en enorm kopp av mitt favorit-te, fullkornsbröd (åh du saknade!) och grekisk youghurt (åhh du efterlängtade!). Det kommer att bli FANTASTISKT.
Andra dagen i Sorrento så hittade jag till min lycka sötningsmedlet Truvia (som flera amerikanska hälsobloggare som jag följer använder sig av) på det lokala snabbköpet. Visst kan man hitta bra sötningsmedel baserat på Stevia här i Sverige - men det här är i portionsförpackningar, vilket tycks vara helt omöjligt att få tag på som privatperson i vårt avlånga land. (Av någon anledning tycks sukett-varianten av ett sötningsmedel i ströform aldrig smaka lika bra som "ströet". Det blir någon bismak som jag inte kan vänja mig vid, vilket märke jag än testar eller hur mycket jag än försöker.) LYCKAN! LYCKAN! Och därefter: Nervositeten att det skulle se misstänkt ut i tullen med två lådor med vitt pulver i små påsar i vår väska. Skulle jag få behålla min Truvia?
Svaret är: Jadå. Väskan kom snällt utrullande bland de första tio som kom av planet på Skavsta.
I torsdags morse var min i reseförpackning medhavda body lotion totalslut så till den grad att jag fick nöja mig med att smörja in mig med enbart solskyddsfaktor på morgonen. Efter en lång dag i Positano och därefter lite vandrande i Sorrentos utbud av souvernirbutiker så snubblade vi in på snabbköpet och där hittade jag en otippat bra body creme för knappt €2. Den var liksom anpassad efter luftfuktigheten som råder längs medelhavet och absorberades snabbt utan att lämna en sån där klibbig känsla men fick/får ändå huden att kännas jättemjuk. ASBRA JUE! Mycket bra köp, om jag får säga det själv.
Snabbköpet gav mig även en annan eftertraktad favorit: KIT-KAT MED VIT CHOKLAD. Lycklig greppade jag en 3-pack. Olycklig konstaterade jag idag på förmiddagen att de två som jag inte ätit låg kvar i kylen på rummet på det sista hotellet vi sov på, eftersom jag ville pigga upp dem lite efter en tuff dag i extrem hetta i bilen på parkeringen utanför Pompeji. WÄÄÄHHHH. Tack och lov har jag åtminstone en rejäl dos vit Toblerone att trösta mig med.
Några få, små riktiga souvernirer har vi faktiskt också med oss hem. Men de får ni se imorgon eller en annan dag inom kort, för jag är helt yr och måste verkligen gå och lägga mig nu. I VÅR nybäddade säng! Med världens finaste och gosigaste katter! Och imorgon bitti ska jag äta en rejäl frukost med en enorm kopp av mitt favorit-te, fullkornsbröd (åh du saknade!) och grekisk youghurt (åhh du efterlängtade!). Det kommer att bli FANTASTISKT.
Categories
festligt
,
hälsa
,
inte hemma
,
Livet i drömlägenheten
,
parfym
,
shopping
,
ätbart
fredag 28 juni 2013
God morgon igeeeen!
Min ost är slut så det fick bli äggmackor till frulle idag.
Det blev en ganska strulig kvällsavgång igår, så jag var inte hemma förrän vid tio. Dock så var det mesta av de små bränderna släckta då, så man behövde inte ta med sig en massa funderingar hem;)
Idag och imorgon jobbar jag kväll och det var sköööönt med lite sovmorgon idag efter den långa (både på papperet och i huvudet) dagen igår. Ikväll har jag frakten för första gången sedan jag slutade förra sommaren - det kan gå huuuur som helst. Hahah. Nejdå. Det brukar alltid bli bra i slutändan. Jag har Maggie som checkis att ringa till om något blir knas och så har vi ju världens bästa stuveri, så jag är lugn.
Det blev en ganska strulig kvällsavgång igår, så jag var inte hemma förrän vid tio. Dock så var det mesta av de små bränderna släckta då, så man behövde inte ta med sig en massa funderingar hem;)
Idag och imorgon jobbar jag kväll och det var sköööönt med lite sovmorgon idag efter den långa (både på papperet och i huvudet) dagen igår. Ikväll har jag frakten för första gången sedan jag slutade förra sommaren - det kan gå huuuur som helst. Hahah. Nejdå. Det brukar alltid bli bra i slutändan. Jag har Maggie som checkis att ringa till om något blir knas och så har vi ju världens bästa stuveri, så jag är lugn.
Categories
Livet i drömlägenheten
,
lycka
,
sommar
,
vardagligt
,
ätbart
lördag 22 juni 2013
Midsommartid
Hej!
Hoppas ni har en bra midsommarhelg. :) Vi spenderade gårdagen med att äta lunch ute i skogen med Daniel och Dennis för att sedan regroup:a hemma hos Niklas och Camilla för grillning och lite fest senare fram mot kvällen. På kvällen var - i vanlig ordning - min phoney inkopplad i stereon, därav bristen på bilder. Jag tänkte inte så långt som att ta med min Polaroid > - < . Oh well. För det hade ju INTE ALLS varit ett gyllene tillfälle. Hahah.
Grillning, bål (min bästa so far - fast lite svag, hehe), vattenpipa (med Camilla♥) och Malibu med ananasjuice... Kan det bli bättre liksom? Nope. Jag är mycket nöjd med min midsommar.
Dennis tyckte inte att det fanns någon tillräckligt bra sten att sitta på runt eldplatsen, så han hämtade en egen. Så kan man också göra.
Riktigt färgmatchad var jag! Och invigde mina festliga pantzz från H&M Conscious Collection som har legat och väntat i garderoben hela våren.
Fruktsallad från Kvantums plockdisk. ÄLSKAR DERAS PLOCKDISK! Mmhmmm.
Jag var nere på Hamnis för några timmar sedan och matade le birdos eftersom papio och Kerstin firar midsommar i Visby. Det är så himla lugnt i staden sådana här dagar. Man får känslan av att man är den enda som är vaken och ute. I korsningen vid Viaskolan låg en krossad flaska Bedarö Bitter. Glad midsommar från Nynäshamn i skärgårdens famn, liksom. Hela staden är lite bakfull och sömnig.
måndag 10 juni 2013
lördag 18 maj 2013
Tjohej
![]() |
| Lördagsfrukostbilden. Som ni saknat den. |
Ett: Jag lyckades haffa den sista varmrökta lax-filén på Kvantum när vi var där för en stund sedan. SCORE.
Jag tror dock att killen i disken var ny, för han snålade lite på pappret och nu luktar mina händer rökt lax för resten av helgen. Eller mitt LIV. Nåväl, näväl.
Två: Varför går hälften av alla vi sett idag - och det är många, för lite dimma hindrar uppenbarligen inte Nynäshamnarna från att ta sig ut! - runt i Arktis-expedition-mundering medan den andra halvan går klädda i typ shorts (det vettiga alternativet)? Okej att solen inte gassar, men KOLLAR NI PÅ TERMOMETERN INNAN NI GÅR UT ELLER?? Vår visade på 18 grader när vi gick ut till bilen. Känner jag ett trängande behov av stickade sockar, vinterjacka och halsduk då? Svar NEJ. Människor alltså. Vilken lustig ras vi är.
Tre: Sverige andas och lever två saker idag: Hockey och/eller Eurovision. Hockeyn: Okej. Jag önskar bara att jag inte blev så generad å andras vägnar när de facebookar saker som "Kom igen nu grabbar!" och "sååå taggad för hockeyn! Kom igen Sverige!". Det är ett gissel. Men Eurovision i år... Låten är så banal att jag vill klösa mig i både ögon och öron när jag hör den. Fast det är förstås kul att det är i Sverige (Tack, Loreen!)... och att CASCADA tävlar för Tyskland. Men annars: näe. Vi kommer få kvala nästa år, det är mitt bet.
Categories
frågetecken
,
på tv
,
vardagligt
,
ätbart
fredag 17 maj 2013
Fina fredag.
God morgon!
Ser ni vad som låg och väntade på hallmattan igår förmiddag när jag kom hem och var sådär superstressad (fast ändå lite mer lättad av att ha gjort proven och tagit en omväg hem från stan medan jag drack en soja-chailatte)? Världens finaste Maria Montazamis nya bok!
(Jag tänkte bara skriva Maria först, men så kom jag på att jag ju har två Marior till som är världens bästa, fast jag glömmer bort det för den ena kallar jag Mary och den andra uttalas ju Marja.)
"FIRA MED MARIA MONTAZAMI".
JA, jag SKA fira med dig, Maria! Hela åååret! Bland annat innehåller den en smörgåstårta - med lax och räkor, så jag behöver inte ens ändra något för att kunna äta den! - som är garnerad med ostbågesmul. Jag säger det igen: OSTBÅGESMUL. Krossade ostbågar!! AAhhhhh!!! GE MIG NUUU.
Jag har pratat med Tessa (min chef) nu på morgonen och fått mina arbetstider för min första vecka. Jag börjar alltså måndagen den 27:e, vilket betyder att jag är ledig nästa helg med, hurraa! Jag var lite sådär små-ångestig över att det här kunde vara min sista lediga helg innan jag började jobba och om så var fallet blev det sådan press på att ta tillvara på den liksom. Dessutom så jobbar jag bara 9-12 på min föööölsedag, då blev jag glad. Jag kommer jobba varannan helg i sommar istället för vårt vanliga 6-veckorsmönster, samma som Simon. Natha har ordnat det så att vi inte går om varann, haha.♥ Och jag är ledig midsommar! Hurraaaaa!
Överlag känns det väldigt bra med hela jobbgrejen nu. Det är mer pirr i magen än ångest, vilket var lääääängesen. Främst längtar jag efter min extra-familj: världens bästa kollegor.
Nej, nu ska jag lägga gasen i botten med min A-uppgift. PUSS!
Ser ni vad som låg och väntade på hallmattan igår förmiddag när jag kom hem och var sådär superstressad (fast ändå lite mer lättad av att ha gjort proven och tagit en omväg hem från stan medan jag drack en soja-chailatte)? Världens finaste Maria Montazamis nya bok!
(Jag tänkte bara skriva Maria först, men så kom jag på att jag ju har två Marior till som är världens bästa, fast jag glömmer bort det för den ena kallar jag Mary och den andra uttalas ju Marja.)
"FIRA MED MARIA MONTAZAMI".
JA, jag SKA fira med dig, Maria! Hela åååret! Bland annat innehåller den en smörgåstårta - med lax och räkor, så jag behöver inte ens ändra något för att kunna äta den! - som är garnerad med ostbågesmul. Jag säger det igen: OSTBÅGESMUL. Krossade ostbågar!! AAhhhhh!!! GE MIG NUUU.
Jag har pratat med Tessa (min chef) nu på morgonen och fått mina arbetstider för min första vecka. Jag börjar alltså måndagen den 27:e, vilket betyder att jag är ledig nästa helg med, hurraa! Jag var lite sådär små-ångestig över att det här kunde vara min sista lediga helg innan jag började jobba och om så var fallet blev det sådan press på att ta tillvara på den liksom. Dessutom så jobbar jag bara 9-12 på min föööölsedag, då blev jag glad. Jag kommer jobba varannan helg i sommar istället för vårt vanliga 6-veckorsmönster, samma som Simon. Natha har ordnat det så att vi inte går om varann, haha.♥ Och jag är ledig midsommar! Hurraaaaa!
Överlag känns det väldigt bra med hela jobbgrejen nu. Det är mer pirr i magen än ångest, vilket var lääääängesen. Främst längtar jag efter min extra-familj: världens bästa kollegor.
Nej, nu ska jag lägga gasen i botten med min A-uppgift. PUSS!
Categories
favoriter
,
lycka
,
vardagligt
,
ätbart
lördag 11 maj 2013
Det jag sysslar mest med just nu:
Mitt liv är just nu ganska inrutat på två olika saker: Bodylicious-träning och slutspurten av min utbildning.
Idag stod egentligen bara det korta "Bikini-fit"-passet på schemat (i boken), men jag kände för ett mer krävande pass så jag komponerade ett eget med övningarna i boken och med hjälp av de olika passen de komponerat. Det blev bra! Det var härligt vidrigt. Hehe.
Efteråt gjorde jag min favvo-smoothie från boken, deras "Back on track-smoothie". Kokosvatten, spenat, mango och banan. GOTT.♥
Nu måste jag fräscha till mig lite för vi ska ner till hamnis och grilla med la familia!:)
Categories
festligt
,
hälsa
,
jag tränar!
,
vardagligt
,
ätbart
måndag 29 april 2013
Helgen via instagram:
2) Vi köpte jätterosa minirosor till balkongen.
3) Soffhäng på söndagseftermiddagen. Lilly lekte med Barbie så jag passade på att kolla på något annat än barnprogram. Landade på en dokumentär om när Wayne Gretzky såldes till Kings från Edmonton som gick på 10:an.
4) När Lillyn var hämtad så gjorde vi tunamelts till middag. *Homer-drool*
Categories
hemma
,
instagram
,
jag lagar mat!
,
kärlek
,
la familia
,
Livet i drömlägenheten
,
ätbart
onsdag 24 april 2013
Prenumerera på:
Inlägg
(
Atom
)




























