fredag 6 maj 2011

The only exception

vid tangenterna: Jessica kl. 22:45
Jag klev upp ur sängen imorse, tittade ut genom fönstret och såg SOL och grönt, grönt, grönt.  Fan vad underbart.

Dagens frukost-te. Har haft jättesvårt för Rabarber grädd i ett antal år nu. Kopplade det till tiden i Vällingby och det var allt annat än en bra koppling. Men igår bestämde jag mig för att ge det ett nytt försök. Nu när livet är underbart sådär i allmänhet liksom - ett strålande tillfälle att avskriva de där dåliga vibbarna. 

 
Det börjar bli fint på balkongen igen nu! :) För en vecka sedan flyttade de här blommorna hem till oss. 
Idag lade jag ut en trasmatta där också, det är stört vad en så simpel sak kan göra så stor skillnad. Det ser så mysigt ut därute nu... Cosymosy.

Jag tränade en timma på min trappis och lite styrka, sedan duschade jag och tog på mig en blommig klänning och gick iväg och hämtade lite paket.

Det ena paketet var från Bodystore med mina Fit & Smart-produkter. De får ett eget inlägg!

Det andra paketet var från La Redoute med lite nya träningskläder, två par shorts, ett par träningstights (som var över all förväntan! perfekt passform, skön kvalité och extra långa, som jag vill ha dem. Fyndade på rea för typ... 70 spänn?) samt en hoodie. 

Jag hämtade ut ett tredje paket idag också, senare när vi åkte och handlade, nämligen min FIA WHITE-kopp från Balders Hage. De skickade en GRATIS till mig. Så. Jävla. Snällt! Jag behöll ju ändå koppen de skickade som var fel och var beredd att betala för "Fia-koppen", men inte då. Fick ett gulligt mail igår om att de skickade den rätta koppen utan kostnad för vare sig frakt eller produkt. Vad glad man blir ändå! :):)
Yaaay!

Vi åt taco till middag ikväll, jag ville göra en gemensam middag idag och ha lite fredagsmys med min babe som är så fin och står ut med att behöva fixa eget käk (alltså komma på mat till sig själv utan hjälp från mig - det är inte som om jag står med middagen redo varje dag annars) hela tiden nu när jag kör min specialdiet. Vi testade de där "nya" bröden (de kan ha funnits i 7 år, men jag lade märke till dem första gången  när Tobbe fyllde år och vi handlade för den tacomiddagen) "Herbs & Garlic", glassigt glassigt. ;) De var goda.
Imorgon ska vi till mutti över dagen, det ska bli så mysigt. Vi åker tidigt så att vi får frukost hos henne! Wihiiii.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos