onsdag 17 april 2013

Måsskrik och jackfritt

vid tangenterna: Jessica kl. 10:42
Idag lämnade jag jackan hemma när jag tog min morgonpromenad och nöjde mig med en tjock tröja istället, vilket var tur för jag var helt svettig när jag kom tillbaka hem. Men detta förfarande befäster att nu jävlar är det vår. Fo real.
... vilket det ju har varit i typ en månad, bara att ingen har märkt av eller förstått det eftersom det har varit en ganska fittig vår, ärligt talat. Jag och Tobbe spekulerade lite i det här för någon vecka sedan och jag kunde liksom inte låta bli att ge ifrån mig ett lite sådär Lille Skutt-ängsligt uttalande: "Tänk om det inte blir varmt på riktigt... typ ALLS... i år? Sommaren kanske bjuder på typ 15 plus en lyckad dag?".
För på allvar. Det känns som om det har varit februari i tre månader nu. Skulle inte förvåna mig om årstiderna laggade ihop sig och gav oss fyra månaders april nu liksom.

JAJA. Idag är det underbart milt ute, solen skiner och vi tog upp våra vinterskor på vinden i lördags.
Fina tider.

morning, morning light, Nynäshamn, Sweden

morning light, Nynäshamn, Sweden, sunrise, spring

egg, boiling, water, healthy
Jag kokade ägg till frukost, det var inte igår direkt. Jag har fortfarande en lite komplicerad relation till ägg sedan min "vegan-trial" för ett år sedan (numera är jag pescatarian, sedan får vi se vart det leder. Vi tar det en annan gång.) och jag kan ärligt talat inte uppskatta ägg på samma sätt som innan. MEN det är nyttigt och mättande (proteinrikt) och väldigt bra till frukost och mellanmål.

Sunshine, cat, lazy, sweet
Någon är ypperligt nöjd med att solen är tillbaka :D

spring flowers, balcony, cute
VÅRBLOMMOR!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos