måndag 1 april 2013

Bra saker, 1:a april 2013

vid tangenterna: Jessica kl. 15:48
- Dimman imorse. Jag gillar sån dimma. Tycker den är spännande på något sätt. Vi vaknade tidigt och såg en grå vägg utanför fönstret, sedan somnade vi om och när vi vaknade igen så var den borta. Sedan såg vi den rulla in över vattnet igen och solen försvinner och fåglarna blir tysta. Det enda som hörs är färjornas tutande i dimman för att de inte ska åka in i varann. Lite Harry Potter:skt sådär. Som när Dementorerna kommer. (Vilket förvisso är allt annat än mysigt, ironiskt nog.) Och sedan drar den vidare och den strålande vårdagen är tillbaka i all sin glans.

- Vällagrad prästost. Både jag och Tobbe har varit snälla och kompromissat med osten här hemma det senaste halvåret. Han tycker att den osten vi haft smakar lite för mycket och jag tycker att den smakar för lite. Så nu tyckte jag att vi lägger av med det och skaffar ostar som gör båda glada istället. Jag har min prästost som är lagrad i 12 månader och så kan han ha sin mesiga hushållsost (på allvar - varför gör man sig ens besväret? Den smakar ju luft?). Åhh vad gott det är. Mmmm.

- En påsk utan lösgodis. Både jag och Tobbis skippade lösgodiset i våra ägg den här påsken vilket har räddat oss från att hamna i det LÖSGODISHELVETE som vi annars brukar befinna oss i den här dagen varje år. När godiset börjar ta slut och man är så sockerstinn att man är som en heroinmissbrukare på avtändning och typ darrar om man går en timma utan en Dumle eller sur napp. Tack Jesus.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos