tisdag 30 april 2013

Högst upp på önskelistan utan minsta lilla konkurrens:

vid tangenterna: Jessica kl. 10:35
En vit POLAROID Z2300.♥
bild via coolstuff.se - HÄR är länken till kameran!
Som ni kanske vet så hyser jag en stor förkärlek till polaroid-bilder, något som kan lysa igenom ganska tydligt om man tittar igenom bloggarkivet och faktiskt noterar hur många olika fejkade varianter av dem jag använder mig av i fotoappar och redigeringsprogram på datorn. Plus det nuvarande temat på bloggens design. . . Min dröm har alltid varit att äga en riktig kamera - och det GÖR jag faktiskt, jag köpte en på Tradera eller Blocket för typ 50 spänn år 2005. Dock så smärtar det mig att säga att pappa hade rätt (haha) när han sa att det inte spelar någon roll hur billig kameran var - fotopapper samt färgmojängen (har jag för mig) kostade skjortan. Dessutom hade de slutat tillverkas då - men det är nog möjligt att det finns att få tag på igen nu med tanke på hur hypat det har blivit med insta-bilder de senaste åren! Med andra ord har jag aldrig haft möjlighet att använda mitt kära fynd.

Här har ni mig och min Polaroid innan den blev nerpackad för flytten hemifrån!:) Har inte sett den sedan dess, men den gömmer sig i någon låda i källar/vindsförrådet.

Anyways: Ni kanske förstår den LYRISKA känsla som infinner sig när jag ser den här då. Det började med att jag spanade in DEN HÄR simplare, analoga modellen, för den har poppat upp på lite instagram-bilder på senaste tiden. (Insåg dock att just den på bilden jag länkade till är en Fujifilm, but still. Haha.) Men Z2300`n är ju 1000 gånger smartare, smidigare och mer stilren - plus att den ju funkar som en vanlig kamera också. Och det för ingen särskilt stor prisskillnad. Det här är en sådan där grej som jag kommer att drömma om - bokstavligt talat alltså, när jag sover - tills jag har den. Får jag den inte i present så kommer jag köpa den själv. DEN SKA MED TILL ITALIEN I SOMMAR. Haha. :) Den här kan liksom typ tävla med min smartphone och xbox:en på kärleksskalan, och jag äger den inte ens!
(Känner mig som den där kvinnan som är kär i Berlinmuren.)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos