tisdag 9 april 2013

Bra saker, 9:e april 2013

vid tangenterna: Jessica kl. 13:31
- Min yttre Buddha. Jag tog ett kort på mig själv i spegeln när jag satt på golvet i träningsbh igår (efter att ha tränat). Jag såg ut som en liten Buddha. Jag medger att det är lite av en tolkningsfråga huruvida det är bra eller inte, men det är en bra sak eftersom jag insåg att jag måste step my game up med träningen. Och dessutom måste jag ändra lite rutiner bara för att finna inspirationen igen. Så jag har faktiskt bytt ut pre-frukost-promenaden både igår och idag mot 25-minuterspasset på min pilates-dvd (med Hollywood-tränaren Mari Winsor). Just nu hade jag verkligen tappat sugen på att gå ut på morgonen, alla rundor känns så uttjatade och eftersom solen skiner så mycket nu - vilket är underbart, missförstå mig inte - så måste jag sätta i linser för att kunna ha solglajjer på mig (för jag kan på riktigt inte gå ut utan det, i synnerhet inte i det här skarpa vårljuset. Jag blir som ett sömnigt, förblindat murmeldjur som stapplar fram och famlar mot ljuset) och då försvinner hela det där "upp ur sängen och ut genom dörren"-momentet. Så nu skiftar jag lite och vet att jag kommer att sakna promenaderna snart. Och så blir det en massa annan träning utöver det, förstås. Jag vill inte vara en buddha på stranden i sommar. Det är inte riktigt min look.

- Min telefon ska lagas snabbare än jag trott. Kerstin jobbar precis vid en butik inne i stan som reparerar smartphones snabbt och smidigt. Så istället för att lämna in den här i Nynäs och behöva vänta i två veckor på att den ska skickas iväg och fixas så behöver jag bara vara utan den i typ ett dygn. HALLELUJAH, PRIS SKE THE FORCE.

- Mitt nya favorit-te. Det heter "Mademoiselle", kommer från Bönor & Blad och är svart te (förstås, jag dricker nästan enbart svart) smaksatt med jordgubbar, lime och - den avgörande magiska ingrediensen - basilika. Tobbe köpte just hem ett nytt lager åt mig igår, jag fick överleva helgen utan det. Eller ja, egentligen bara söndagen, för jag skrapade upp det sista ur burken för att brygga en sista kopp i lördags kväll. MEN DEN SÖNDAGEN KÄNDES SOM EN EVIGHET!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos