onsdag 20 april 2011

"Kicki" Otäcking kastar skräp i glashus

vid tangenterna: Jessica kl. 10:45
Igår upptäckte jag att grannen ovanför, aka "Kicki Danielsson", som ju av våra tidigare erfarenheter att döma inte direkt är bilden av trevlig granne, hade städat sin balkong. Hur visste jag det? Jo, för att hon hade gjort precis så som man inte ska göra, dvs sopat ut allt skräp till kanten av balkonggolvet, så att hennes skräp nu hade förflyttats ner till VÅR balkong.
Eftersom hennes jävla påhopp, hot, trångsynthet och vägran att acceptera en uppriktig ursäkt från min sida efter vår vinkväll som blev lite väl högljudd precis när vi flyttat in fortfarande sitter som en liten, liten tagg i min hjärna så blir jag irriterad. Hade det varit vem som helst av de andra som bor i huset hade jag fan inte brytt mig. Men om man har utsett sig själv till någon slags trappuppgångs-Hitler, då ska man fan inte kasta sten - eller i det här fallet; en jävla massa skräp - i glashus.

För en stund sedan hörde jag hur hon var ute på balkongen igen och sopade, då rusade jag och öppnade vår dörr och stod och trummade med fingrarna mot dörrposten i metall för att hon skulle veta att jag var där. Som en obstinat gammal kärring stod jag där och trummade i typ fem minuter, bara för att stressa henne, redo att utbrista  "VAFA-AA-AN är det DÄR?" om minsta lilla damm-molekyl hade singlat ner mot oss.

Jag tror att tandvärken gör mig en aning... instabil. Och juste vänta, jag har visst pms också.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos