torsdag 13 december 2012

Lucia

vid tangenterna: Jessica kl. 11:28
Hej,
hoppas ni har inlett dagen  med att se något fint Lucia-tåg. Själv såg jag tre olika varianter på tv, främst då det "riktiga" klockan 07.00 på tvåan, men det kan bli liiite långrandigt att bara sitta och glo på, så jag växlade mellan det och Vakna - där de hade besök av en Lucia och hennes följeslagare. Sedan var det ju Lucia i Nyhetsmorgon också. Och det var nästan det bästa, tycker jag. Inte för stort och pompöst och inte för malplacerat (som det ju onekligen kan kännas litegrann i den "hippa" Vakna-studion).

Det är så underbart väder ute, med rimfrosten på träden och himlen i olika nyanser av vitt och grått (mot ett kallt blått hav) och jag skulle verkligen vilja gå ut och gå. Det finns dock en hel hög anledningar till att jag inte ska (eller kommer att) göra det, dock. Det främsta skälet är ju då att jag är sjuk, låter som Darth Vader när jag andas och känner mig lika slemmig som Jabba The Hut. Och dessutom fick jag typ fem instuderingsuppgifter gjorda igår innan jag däckade av feber och inte fick något mer gjort under resten av dagen. Med andra ord: Tjejen har en del att repetera idag. Känner mig åtminstone aningens piggare just nu (eller så är det mina Ipren som lurar mig att tro det iaf) så jag tror att det ska gå bättre idag:) Jag längtar till den här tiden imorgon, då lär jag ligga däckad men lättad här hemma efter att ha gjort proven, haha.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos