fredag 21 december 2012

There´ll be much mistletoeing and hearts will be glowing when loved ones are near

vid tangenterna: Jessica kl. 23:55
Hej, vi börjar med lite bilder:
Kommer ni ihåg den här muggen? Jag köpte den på Jysk i Haninge vår första jul som sambos. ☺
Åhh. Snön idag alltså. Äntligen ett RIKTIGT snöfall med stora, tunga flingor och inte den där pluttvarianten som varit tidigare i veckan.
Jag skickade den här bilden (fast oredigerad) till Pulia tidigare idag med texten "CHRISTMAS BUNNY LOVES YOU FOREVER". Tyckte det passade. För visst ser den där nosen och de där ögonen ut som om de älskar dig? För evigt?
Spongebob is waiting for christmas
Såhär ser Svampbob ut när han väntar på Tomten och tror att det ska bli en noshow.
Jaha, idag då! Idag borde jag ju varit sprudlande av energi eftersom jag kände mig såpass mycket piggare igår, tänker ni. Jomenvisst. Hade inte det varit alldeles förtjusande? Det tyckte åtminstone jag. Men nej nej, idag tog vi ett steg tillbaka. Jag kände mig som en zombie när jag släpade mig upp ur sängen vid halv tio - två timmar senare än jag tänkt mig. Alltså, den här hostan. Vi behöver prata om den. Den gömmer sig liksom längre stunder nu, men det är bara för att den samlar kraft att ta död på mina krafter när den väl attackerar.
Sedan låter den mig somna in i en falsk förhoppning om att kanske få lite efterlängtad ordentlig sömn, för att sedan väcka mig och inte låta mig somna om på riktigt på några timmar, utan med typ en kvarts intervaller så vaknar jag av det där killandet i halsen eller mitt i en hostattack.
  Anyways. Det är inte så att jag tror att jag är den första i världshistorien som har envis hosta, men man hinner liksom glömma bort hur det tär på en mellan varven. Och efter 1½ veckas sjukdom är man ganska fixerad av att analysera minsta lilla svängning i symptom man har. Just sayin´.

Vidare. Jag tog mig iaf ner på stan en sväng på dagen, köpte bland annat en blus på Lindex som jag provade och tänkte köpa i onsdags när jag och Pulia var där, men appen till banken strulade då och jag ville veta mitt saldo, så jag väntade med den då. Så idag när jag gick dit så hängde den inte kvar och jag tänkte att den var slut. Så efter att ha letat igenom hela butiken typ tre gånger så ser jag den plötsligt hänga på en rea-ställning. Halva priset! SCORE! Det var klokt av bank-appen att strula just då i onsdags.

På eftermiddagn slog jag in julklappar och sedan kom lilltrollet (Julia igen, alltså) hit. Vi drack chai och åt lussebulle till min Svampbobs Julspecial-dvd som jag fick av henne i julklapp förra året (haha). Vi älskar Svampbob!
Och det är så mysigt att ha henne hemma, det gäller att passa på att träffa henne då. Imorgon ska hon, jag och Tobbis iväg en sväng till Haninge för lite sista minuten-shopping i julklappsväg. I år skippar vi dock centrum. Vi ruttnade på det förra julen, haha. Därför ska jag gå och lägga mig nu... Först bara lite hostmedicin. Gonatt!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos