torsdag 15 september 2011

Slakaste veckan ever.

vid tangenterna: Jessica kl. 13:09
Jahaja, ska jag JOBBA idag då? Måste jag? Haha.
Har haft lata dagar rent tidsmässigt sett de senaste två veckorna på jobbet. Det blev liksom så, för den här perioden började när det fortfarande var högsäsong och då görs det av med mycket timmar på varje pass. Slutsats: Få återstående timmar att plutta ut de resterande veckorna.
Den här veckan jobbar jag två dagar, i måndags och idag. Jag ringde och kollade vart jag var bemannad ikväll och det var i bil, med standby. Mm-hmm, jaja. Någon tycker väl att jag borde få slita lite när jag väl jobbar. ;P
  Det är lite psykiskt påfrestande, det där med standby:en, för det kan variera så mellan gång till gång. Ena gången flyter det på så fint så och alla som köper standby är lugna, sansade och realistiska. Nästa gång kan det vara allmänt strul med det mesta och superstressade resenärer som måste med båten och som det inte spelar någon roll vad man säger för att försöka lugna dem.
Så var det senast jag hade väntet, för två veckor sedan. Därmed är jag inte lockad av tanken att ha det idag igen.
Å andra sidan så blir det ännu skönare att gå på ledig helg (igen) om det är ett högt tempo att lägga bakom sig i några dagar.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos