onsdag 21 september 2011

Kastar lite sten i glashus måhända.

vid tangenterna: Jessica kl. 11:20
God morgon i höstvädret!
När Tobbe stack till jobbet imorse så var det nästan ljust och en fin orangerosa himmel utanför fönstret. När jag vaknade typ en och en halv timma senare så var det plötsligt mörkt igen med en igenmurad himmel och regn. Hahah, vafan? Oh well.

Jag letar efter ett fint diskställ. Ni vet, i shabby chic-stil.  Känns som jag såg det på varenda liten webshop förut, men nu när jag vill ha ett så är de spårlöst försvunna. Ser ni något, skicka gärna en länk. 

Jag blir så irriterad på Bloggkommentatorerna just nu. Jag förstår inte ens varför jag envisas med att läsa deras blogg flera gånger om dagen när jag ändå bara blir så vansinnigt irriterad.
De har blivit så fruktansvärt självgoda helt plötsligt. Från att ha varit relativt neutrala så har de plötsligt blivit som något illvilligt monster som jag vissa stunder bara känner hur de vill att man ska störa sig på vissa bloggare, bara för att de själva gör det. (sjukt lång mening, sorry.) Oooooch så LCHF-tjatet. Snark.
Ändå så fortsätter jag min vana trogen att klicka mig till deras blogg, eftersom jag är så dålig på att hålla koll på bloggvärlden att det är bekvämt att hitta dit jag vill genom deras länkar. Fast å andra sidan så utgör bloggar som jag inte läser större delen av deras länkprocent numera, typ Lady Dahmer (som tycks vara någon slags gudinna i deras ögon) och Egoina (som förvisso är rolig men inte är den enda bloggen jag vill läsa).

(Och sedan råkar jag ju förstås gilla de bloggare som de klankar på, vilket självklart gör att jag blir mer irriterad. Hehe.)

2 kommentarer :

Mikaela on 21 september 2011 kl. 11:57 sa...

Jag förstår verkligen inte "Lady Dahmer är så himla bra"-hysterin.
Patriks ena kusin avgudar marken hon går på. Vilket för mig är en gåta. Har läst hennes blogg vid två tillfällen och jag tycker mest att hon är flummig. Visst kan hon skriva nåt vettigt ibland, som t.ex. hur klädavdelningarna för barn ser ut i klädbutikerna. Blått för pojkar och rosa och glittrigt för flickor.
Men de tillfällen hon skriver ngt vettigt är få.

Så därför lägger jag ner energin på att läsa bloggor jag gillar istället ;)

Hoppas att du hittar ditt diskställ, jag skriker till om jag springer på ett :)

Jessica on 22 september 2011 kl. 10:50 sa...

Jag fattar inte heller grejen. Vad är grejen med hennes brevväxling med mördare förresten? Hahaj. Bara där känner jag att mitt intresse dör på stubben. :D

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos