fredag 9 september 2011

You knooow what it iiiis!

vid tangenterna: Jessica kl. 10:44
Hej!
Äntligen freeeeedag igen! Med toppentoppenväder, hösten riktigt kråmar sig och säger; "Ser ni? Äääälska mig nuuuråå! Jag kan också vara varm, solig och toppeeeen!" Hör du Jenny? Hör du mutti? Haha.
  Jag har precis varit nere i tvättis och proppat maskinerna fulla. Festligt värre. Både igår och inatt så sov jag jättegott, till skillnad från den senaste veckan innan dess då jag sovit så dåligt att man kunde få psykbryt för mindre. Ändå så är jag superpigg när jag vaknar på morgnarna. Det vill säga, vid 5-6. Då vaknar jag och kroppen är redo för att ta tag i dagen - fast mitt huvud vill ha lite mer vila eftersom det vet att det blir tungt längre fram på dagen annars. Så varje morgon när Tobbis går upp (05.45) så får jag tvinga mig själv att somna om. Sedan vaknar jag ofta med huvudvärk när mitt eget alarm väl ringer. SNARK! Såhär har det varit sedan vi fick lägenheten. Jag trodde att det var mina tidiga jobbmorgnar från sommaren som fortfarande satt i kroppen, men de brukar rinna av betydligt snabbare än såhär. Lycka gör dig piggare, helt enkelt.
Jag bara väntar på när kroppen ska inse vad den hållit på med och svänga totalt - när höst-tröttheten slår till istället. Hmmm. ANYWAYS! Lediga dagar som denna så är det skitsamma, min enda sorg är att jag snoozade förbi rap-attacken på Vakna imorse. :) Ikväll blir det FREDAGSMYYYYS med thai!

Jag tror att jag ska installera den här högen idag, saknar mina simmar. Och att bygga hus, skapa trädgårdar och göra myyysigt. Hihii.

Har glömt att visa mina fynd från Bohemia (utöver porslinsvalpen då)! Ser ni stafflierna som två av fotoramarna står på? Jag har velat ha sådana jättelänge och stått och pillat på dem tidigare när hon hade några inne i butiken (de är ju alltså second hand, hon säljer blandat gamla och nya saker - de gamla brukar vara roligast!), men sedan inte köpt dem ändå. Varför gör man så egentligen? När man VET, bara VET att man kommer att ångra sig?
Anyways, den här gången roffade jag åt mig de tre som fanns; De här två som står framme är målade i naturvitt och sedan har jag en naturfärgad också som inte är framme för tillfället. De är ju så bra! En söt detalj som dessutom framhäver bilderna som står på och runtom staffliet eftersom det blir lite olika höjder. Den svarta ramen med silverkant som fotot på Lizzie sitter i samt den vita som står under lampan med Puff i köpte jag samtidigt. Tänkte kanske pimpa dem lite sedan, ska bara klura ut hur och med vad.:)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos