torsdag 28 juli 2011

Visby tur och retur pt 1

vid tangenterna: Jessica kl. 19:05
Längsta morgonen & förmiddagen (ej spenderad på jobbet men med anknytning till Gotland) ever.
Vi åkte ju med 04.50-båten i måndags morse som är framme vid åtta. Incheckningen på hotellet var inte förrän 15.00, vilket resulterade i att vi hade en del timmar att slå ihjäl innan vi kunde få lägga oss ner och ta igen lite förlorad sömn. Vi började med att ställa bilen på en parkering i centrum och kilade sedan iväg längs ringmuren. "Turistade" lite och läste de där fakta-skyltarna som finns om de olika delarna av den. Sedan gick vi längs stranden, upp och ner längs gatorna i staden och... väntade på att något fik skulle öppna som kunde erbjuda lite näring och te. Vi hittade ett till slut. Åt saffranspannkaka. Förstås! GOTT värre.
  Med denna lilla morgonfika avklarad så sökte vi oss till "shoppingstråken" och jag var såååå laddad för att bränna lite pengar på lite snygga kläder, men det var verkligen världens tristaste utbud. Jag kände mig nästan snuvad på konfekten när jag då vi lämnade centrum enbart hade med mig en (förvisso jättejättesöt) klänning och en bikiniöverdel i varsin kasse. Senare fyndade jag ju även ett par träningsskor också. Vilken tur, liksom.
Jag kände mig för övrigt som en luffare när jag gick runt i mina slitna shorts, tjocktröja och osminkade, APTRÖTTA fejs i affärerna. Speglar? Nej tack.


På kvällen, efter en välförtjänt tupplur och dusch, åt vi trerätters på Texas Longhorn. Gott, mysigt och bra service. På hemvägen (till hotellet) såg vi solen gå ner över Visbys regnblöta hamn. Fint.

2 kommentarer :

Elin on 28 juli 2011 kl. 19:20 sa...

Gud så mysigt! Låter som att ni haft det jättebra. Gott med Texas Longhorn! :)

Jessica on 28 juli 2011 kl. 23:07 sa...

Jaa, det HAR vi verkligen! Men det är skönt att komma hem också. :)
Ja, det var framförallt Tobbis som ville dit, men jag tog fajitas och det var grrrymt!

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos