onsdag 13 juli 2011

Idiotiskt.

vid tangenterna: Jessica kl. 20:39
Det finns EN sak som provocerar mig något så fruktansvärt och det är när folk ska förminska djur och deras betydelse. Som A-M gör här. Gaaaah. Jag blir så arg så att jag kokar.

"Sen har vi en annan grej som jag retar mig på. Folk som har en klisterlapp på bilen där det står: "Hund i bilen. Kör försiktigt." Va?! Skall jag köra försiktigt för att det sitter en hund i bilen? Jag borde väl först och främst köra försiktigt för att det finns människor i bilen. Blir lika irriterad varje gång."
Då måste jag bara säga att jag betydligt oftare ser bumperstickers med texten "BARN i bilen. Kör försiktigt."
Men egentligen så är ju den lika onödig och faller under samma kategori som den hon anger. I så fall kan man lika gärna bara ha en klisterlapp med texten "Kör försiktigt".
Fast med A-M´s synsätt (åtminstone som hon ger intryck av i inlägget) så kanske det borde finnas andra alternativ också. Typ "Vådlig körning OK, jag har inga barn."

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos