torsdag 7 juli 2011

Jättetrött

vid tangenterna: Jessica kl. 00:39
Hej hej hallå!
Är kalastrött. Vi har haft Sandra och Hannes här på middag, såååå mysigt!! Jag gjorde en grymt god sallad som jag hittade i en tidningsbilaga på jobbet som både jag, Sebbe och Stina stod och kopierade ur någon av de sista dagarna innan jag gick på semester, haha.
Salladsmix (med rucola), JORDGUBBAR, sparris, svarta oliver och mozarellaost. Och så en jättegod basilikadressing till det, gjord av färsk basilika, vitlök (så lite som möjligt om jag får bestämma, 2 klyftor körde vi idag), salt & peppar, olivolja och vit balsamvinäger. Godaste salladen på länge! Jordgubbarna gav den verkligen en grym twist. Det gillar vi!
Allt vi kokade ihop var överlag jättegott (det gjorde vi bra, min älskling) - och sällskapet var förstås bland det bästa man kan ha. De ska flytta till Malta i augusti och jag kommer sakna dem helt galet. Wääääh!

Mellan efterrättsbak och middagsfix hann jag hänga på stranden ett tag med Bobon och Tuva, äntligen fick man lite möjlighet att bättra på brännan lite. Trevligt, trevligt.
Nu är det läggdags, imorgon kommer mutti & Bertil hit så det gäller att vara lite pigg så att man kan underhålla dem=)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos