onsdag 29 december 2010

Doft-kompisar

vid tangenterna: Jessica kl. 23:25


Om Versace Versense
"Versense ingår i den blommiga/träiga doftfamiljen och har en frisk start med bergamott, grön mandarin och den härliga fikonkaktusen.

De dominerande blommorna i denna doft är strandliljan och den karaktäristiska jasminen. Dessa två blommor har sällskap av en mer sällsynt krydda i en damdoft, nämligen kardemumma. I basen med det klassiska cederträ, sandelträ och mysk hittar du olivträ som ger en ultimat avrundning till en ljuvligt fräsch och blommig doft."
Om Clean Outdoor Shower Fresh :
"Berusande överflöd, 'feel-good'-känsla och frihet har fångats på flaska i denna krispiga, löv-gröna doft. Extrakt från näckros, violblad och sprudlande bergamott med en antydan av tropiskt regn och sandelträ ger en uppfriskande, enkel, fräsch doft."

Jag tyckte väl att de här rackarna doftar väldigt lika! Utöver bergamotten så har de dessutom noter av sandelträ och mysk gemensamt. Och vaaad leder oss detta till för slutsats? Jo, att det är dofter som Jessica (aka moi) föredrar till våren och sommaren.
Det enda som jag kan störa mig lite på med båda dessa dofter är att de blir lite trista efter några timmar, iaf på mig. Och om de sätter sig i kläderna så blir de konstigt nog (?) väldigt tunga efter ett tag. De är ju så "lätta och luftiga" dofter annars, menar jag. Men fräscha och fina är dem. Förstås. Jag älskar alla mina parfymer.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos