söndag 6 april 2014

This is me(ow):

vid tangenterna: Jessica kl. 19:01
Hopparknä
Så känns det: Värken kommer oftast smygande. Det gör ont och ömmar nedanför knäskålen. Värken kan vara diffus eller så hugger det till när du går nedför en trappa eller backe. Kan även göra ont när du suttit länge med böjt ben.
Orsak: Du har överbelastat knäet så att knäskålens sena har fått små mikroskopiska bristningar.
Så blir du av med det: Vila från löpningen. Går inte besvären över vid vila - sök läkare för att få diagnos och behandling.
Bortsett från att jag har haft ont hela tiden i en veckas tid nu - men smärtan smög sig ju på innan den kom för att slå läger. Och det hugger definitivt till som de beskriver. Men allt kan bockas av: trappor, backar och längre stunders sittande (med böjt ben - vilket man oftast har när man sitter...). Att bo högst upp utan hiss, i ett hus som är beläget på en fucking Bamses Farmor-kulle är inte det optimala just nu alltså (även om jag älskar det i alla andra fall), vilket förklarar varför jag knappt varit utanför dörren den här veckan. Så deppigt och ledsamt! 

Bleehhh. Är så frustrerad och arg på mig själv för att jag inte lyssnade på kroppen och tog det lite lugnt. Jag har så svårt att inte kasta mig in i träning när jag är inspirerad av den, bara. Det gör mig så lycklig.
Det är iaf därför bloggandet varit lite på sparlåga - jag har inte mycket att blogga om. Jag är a) frustrerad och har ont och/eller b) pluggar som en dåre. Inte särskilt roligt vare sig för mig att skriva eller er att läsa om.
bild via weheartit

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos