torsdag 17 april 2014

Balkongmys!

vid tangenterna: Jessica kl. 16:10
Men jaaa! En av höjdpunkterna på våren är ju faktiskt att få göra i ordning balkongen igen efter vintern. Jag får pirr i magen av att göra mysigt därute - man vet ju att man kommer spendera x antal timmar där snart, i solen... Eller till ljudet av smattrande regn på taket, för den delen. 
Tobbe gjorde ju som sagt det där tråkiga jobbet med att skrubba plåten tidigare idag. Nästa steg: Jessicas inredning! Taaa-daah! 
Vi har letat efter ett nytt bord och hade spanat på några på Jysk och så ett gulligt café-set på Kvantum med bordet ni ser nedan och två stolar till. Den ena av de stolarna fick gå upp på vinden för stunden, medan den andra står i hörnet bakom dörren. Jag är glad att vi tog café-setet för borden på Jysk var jättefina, men fyrkantiga och snäppet för stora för att det skulle blivit lätt att möblera, är jag rädd.
Nästa grej på listan är att byta ut de gamla trasmattorna på golvet till en eller två nya, finare. :)

Det är inte ofta man lyckas få en bild med båda katterna! Men det här var så spännande att Lizzie inte hade tid att tjura och Puff var för nyfiken på de nya grejerna för att vilja busa.
Den söta "blomhinken" fick jag av mutti i helgen. ♥ Den står dock inte kvar på bordet nu, jag fick hänga upp den istället, annars hade Lizzie käkat upp den på nolltid. Kattskrällen.

Vår lilla prinsessa blickar ut över sitt rike. Hehe...

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos