fredag 4 april 2014

Favoritapp just nu: Waterlogue (iOS)

vid tangenterna: Jessica kl. 12:55
Det här med att få foton att se ut som målade tavlor, skisser eller teckningar har inte gjort mig sådär superuppspelt förut. Jag trodde inte ens att jag hade min köpta Paper camera-app (finns även till iOS!) installerad på min s4:a just nu, eftersom jag ytterst sällan använder den. (Den var dock fortfarande installerad, märkte jag. Haha.) Med det inte sagt att det är en tråkig eller dålig app - absolut inte! Men jag finner liksom ytterst sällan något behov av eller någon direkt lust att använda den. Till bloggen tillför de bilderna inte så mycket liksom. De blir lätt lite otydliga och blurriga... ooooch det ser ganska datagjort ut, tyvärr.
MEN så kom Waterlogue! :D Jag har sett flera av mina favvo-instagrammare använda sig av appen och irriterat mig på att den inte funnits till Android (vilket den dock tycks göra, fast Wise Shark Software tycks ha gjort en sämre gratiskopia och snott namnet, ärligt talat)... och så snubblade jag över den idag, när jag letade efter någon helt annan app på min iPad mini! Alltså: lyckan! Glääädjen! FÖRTJUSNINGEN, mina damer och herrar!

Jag skulle kunna sitta och leka med den här appen hela dagen... Vilket jag verkligen inte har tid med, tyvärr, men det är en underbar app. Det känns att det ligger kärlek bakom den, liksom. Den tar lite tid på sig - ja. Men man får nöjet att betrakta hur ens "målning" sakta tar form på skärmen. 
Och slutresultatet ser ut som om någon har målat av ditt foto - inte gjort om det på en skärm. SÅ JÄVLA FINT, på ren svenska! Det här är en app som jag önskar att jag hade programmerat! För på riktigt, och med risk för att låta superflummig men det får vara så då: Den gör ditt liv lite, lite vackrare.

22 kr på AppStore: är du en fotoapp-nörd som jag så är det värt de slantarna!:)

roses, dearjessies, colorful

waterlogue app, flowers, bewautiful, favorite iOS app

waterlogue, beautiful, favorite app, love

Utöver att det ser ut som om jag har ett serious case of munsår så är ju bilden jättefin! He he he...


0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos