tisdag 24 september 2013

♥ Gröt! ♥

vid tangenterna: Jessica kl. 10:11
porridge, cardamum, tea, breakfast, home sweet home, månses design
God morgon!☺
Jag är inne i en sjukt oinspirerad period när det kommer till mat och i synnerhet frukost. Vilket är ytterst beklämmande eftersom JAG ÄLSKAR FRUKOST! Frukosten är ju på riktigt den bästa måltiden på dagen! Men det är ju också väldigt lätt att köra fast i rutiner när det kommer till den. De senaste veckorna så har mina frukostsmörgåsar (allt som oftast Wasas mörk fullkorn, rostat) smakat papper och min grekiska yoghurt med müsli/flingor har växt i munnen. Jag har verkligen bara pliktskyldigt tvingat i mig frukosten eftersom jag aldrig skulle tänka tanken att gå utanför dörren på morgonen utan att ha något i magen. (Ja, om jag inte känner för att få svimningsattacker inom loppet av några timmar förstås.)
Men så idag hände något. Jag vaknade och var helt sjukt sugen på gröt! Jag har inte ätit gröt till frukost - med undantag från juletider, förstås - sedan jag gick i mellanstadiet och mamma alltid kokade gröt till mig i ottan innan hon åkte till jobbet. Sagt och gjort: Jag ställde mig och kokade grahamsgröt med kardemumma.
Och jäklar i min lilla låda vad mätt jag blev! Nu måste jag bara öva på att ha (soja)mjölk till gröten, för det blir lite torrt när man äter bara gröt såhär på morgonen... Och nej, jag har alltså inte mjölk till min gröt. Jag slutade dricka mjölk när jag var typ sex-sju år. Jag kan fortfarande inte dricka soja - eller mandelmjölk bara som det är, trots att det är en helt annan typ av dryck - det är något som tar emot liksom. Men nu ska jag jobba på att ha det till min gröt åtminstone, okej? Jag ska hålla er uppdaterade om jag gör några framsteg. ;)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos