tisdag 13 november 2012

Webbutveckling i mitt hjärta.

vid tangenterna: Jessica kl. 17:40
Ju mer jag sitter och meckar med html och css, desto roligare blir det och desto mer säker blir jag på att jag har valt rätt utbildning. Java är också roligt på sitt sätt, den där känslan när man kompilerar ett program och det plingar till (iaf gör det det i TextPad som jag använder, haha) när texten "Tool completed successfully" poppar upp... I den stunden är det de vackraste orden som finns. Tre inte så små ord. Hahah. MEN webbutvecklingen (webbdesign hette det förut) är så tacksam i jämförelse, den är mer lättfattad och rolig på ett annat sätt. Ett mer lättbegripligt och betydligt mindre komplicerat sätt.  Sedan har ju7 jag alltid tyckt att det är roligt med grafisk design - och då menar jag inte den biten som min wimmie är grym på: att rita och greja, utan den själva tekniska biten, så att säga. En snygg hemsida = en hemsida man gärna stannar kvar på, eller hur? Det är just det som jag tänker bli fucking expert på. Moahaha.
Jag ♥ Webbutveckling.
via weheartit

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos