tisdag 20 november 2012

Jag vill ha en Hercules ;( SÅÅ mycket!

vid tangenterna: Jessica kl. 16:10
bild via netonnet
Man skulle kunna säga att 90% av all min bakning under året äger rum runt jul. Och då försöker jag inte få er att tro att jag bakar mycket överlag, för det gör jag inte, men när jag väl gör det är det oftast julrelaterat. Det största skälet är faktiskt att jag känner mig väldigt begränsad eftersom jag inte har de redskapen som jag skulle vilja ha - eller jag borde väl säga REDSKAPET, det vill säga en bakmaskin (eller köksmaskin eller vad ni insatta skulle kalla det). Jag älskar ju hembakat bröd och bullar, men det är liksom inte ens lockande att tänka på något gammalmodigt hederligt storbak när man ska stå och röra om i degen för egen hand. DÖDEN kallas det. Det är ju därför jag måste ha Tobbe till hjälp varje år när jag bakar lussekatter: Jag fixar med ingedienser och allt runtomkring, han "vispar" deg.
Nu drar det ju ihop sig igen och jag är så jäkla sugen på en Hercules från OBH Nordica. Den verkar betryggande rejäl och okomplicerad för en köks-n00b som jag. Dessutom ligger den på ett vettigt pris för någon som inte är värsta bakkonstnären (som min storasyster och mamma), utan mer utav en amatör med stor vilja och för tillfället betydligt mindre resultat.
Så ja, vi får väl se framöver...☺

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos