måndag 5 november 2012

JULEN ÄR RÄDDAD

vid tangenterna: Jessica kl. 11:07
... för i år var vi ute i god tid och köpte en 32-ljusslinga till granen!
Förra året köpte vi ju en ny, superfin plastgran. Grejen var bara att den var så tät att den vanliga slingan med 16 ljus bara räckte till halva granen och eftersom den är så tät så kunde inget ljus spridas genom grenarna. Jag fick springa ner till Willys på eftermiddagen dagen före julafton för att försöka på tag på en till, men kom bara hem med en sån där med små ljus. Jag var INTE glad, även om det blev jättefint ändå. Men jag var MYCKET irriterad eftersom jag inte hade köpt en sådan här dubbel ljusslinga när jag och Jenny hade vår årliga julshopping-runda till Ikea, Rusta & co - för den 22:a när jag var där igen (på Rusta) så var den TOKSLUT. Men nu kan jag alltså andas ut. Detta har gjort mig helt lycklig hela helgen, ska ni veta.
När det rör julen är jag minst sagt... aningens manisk när det kommer till att få det så som jag vill ha det.

Självklart kunde jag inte låta bli att passa på att få med mig lite annat julrelaterat hem när vi ändå var out and about, så att säga - jag lärde mig min läxa förra året!
Glaskulorna är från Rusta och renen är från Blomsterlandet. Det finns en större variant som jag verkligen vill ha... Men min ekonomi tillät inte riktigt det den här månaden. 

RUSTA´S GLASKULOR. Alltså åhh.♥:D



0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos