fredag 18 november 2011

Stora, betydande händelser.

vid tangenterna: Jessica kl. 12:21
Jag har hittat 4 ljus som jag trodde att jag hade råkoll på, men som jag upptäckte igårmorse att jag inte alls hade råkoll på. Det är alltså såna där lite tjusigare fancypants-ljus i olika färger som man kan köpa per styck på Hemtex (allt vardagligt till hemmet som kan köpas per styck tycker jag är fancypantsy), som jag visste att jag hade tagit tillvara på för att undvika att de hamnade i någon av "salig mixjävel"-lådorna på vinden (okej, det är bara en låda som det faktiskt står så på, men tro mig - de är fler). Vi har ju fortfarande ingen lampa över matbordet, så igår morse när ljuset på bordet behövde bytas insåg jag alltså att de inte var där jag trodde de var.
Som ni som läser bloggen regelbundet nog vet så tycker jag inte om att tappa bort saker. Det grämer mig å det grövsta. Äter upp mig inifrån. Och allt sånt där, ni vet. Jag gillar det verkligen inte.
Jag gick och funderade på var fasen de kunde vara hela gårdagen.
Jag gissade att de trots allt lyckats nästla sig ner i en av de där lådorna, så jag gick upp på vinden och letade men där var de inte. Så kommer jag ner igen. Frusen och irriterad. VAR FAN ÄR LJUSEN?
Och så får jag en idé. Jag stegar fram till skrubben i hallen med Bekväm-pallen i högsta hugg (jag är sååå kär i denna skapelse, måste jag bara inflika. Jag hade haft glädje av den redan i den gamla lägenheten, men i den här där det är så högt i tak så är den oumbärlig för att komma åt saker i köket, garderoberna, ovanpå tvättmaskinerna och i skrubben). Att ta sig in i skrubben just nu är att ingå en kamp med typ 10 ihopvikta flyttlådor som vilar där för tillfället. I övrigt är skrubben faktiskt uppstyrd, men de där förbannade lådorna gör det till ett äventyr att försöka få fram något därinne. I alla fall så lyckas jag klättra upp på palklen därinne - och TA-DAAH! Där är de! Nerklämda i kassen med julpapper och diverse prylar till inslagning som hänger högt upp på väggen.
Aaaahh! Känslan när man hittar något som man sökt! Man blir ju så NÖJD. Bröstar upp sig och tycker man åstadkommit stordåd. Jomenvisst.

För en stund sedan hände en annan ovanlig sak. De ringde från Aller media.
När vi adressändrade så får man ju kryssa i olika företag och sådant som man vill ska bli notifierade av ens adressändring och då kryssade jag i Elle, eftersom jag prenumererar. Tydligen så var det en intresseanmälan snarare än informationsdelning.(?)
Såhär lät nämligen samtalet, på ett ungefär:
 - Hej Jessica, det här är - insert killnamn som jag ej minns - på Aller Media. Du har visat intresse för vår tidning Elle!
 - Jaa, jag prenumererar på den.
 (förvånad paus)
 - Jahaaaa, så du ÄR prenumerant? Jaaaja, för vi har fått information om att du visat intresse för Elle i och med din adressändring.
 - Jaa, jag fattade det som att de skulle få min nya adress då... Eftersom jag har en helårsprenumeration som jag förnyar med jämna mellanrum.
 - Ja dåså, då ska du få fortsätta ha en trevlig dag!

Hur ofta HAR man redan det som de ringer och vill få en att köpa?? Hahaha. Att flytta innebär så mycket festliga, oväntade saker.

Sådärja, nu har jag delat med mig av dessa två betydelsefulla händelser. Nu är frågan; Ska jag montera lådan eller kolla på Bonde söker fru (som jag missade när jag jobbade i onsdags) först? Duscha är ingen idé före lådan, för blir man inte varm av slitet så blir jag det av att jag blir så frustrerad. Fast det gäller iofs mest Jysk´s grejer. Fan vad jag hatar Jysk´s monteringsinstruktioner. Det gör för övrigt även många av de som jobbar på Jysk, det vet jag genom mycket säkra källor. ;)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos