tisdag 15 november 2011

Jag ville tro de slitna orden.

vid tangenterna: Jessica kl. 23:45
HALLO AUS HÖJDGATAN!
(Kom just att tänka på ett UR-program som vi alltid fick se på tyskan i högstadiet; HALLO AUS BERLIN hette det. Det var så töntigt att det blev komiskt. Till slut var det typ det enda som höll oss alla från att skolka från tyskan. Jag trooor att det var måndagar som var "filmdagen". Vi sjöng alltid med i sången också. Och så var det en festlig filur som brukade dyka upp när de frågade folk på stan om olika saker, han hade musche och stort krulligt hår. Hahaha. Minnen, minnen.)
Det var mig en lång parantes att inleda med. Jo, jo.
Jag lyssnar på julmusik! Har känt hela dagen att det var dags idag, på allvar. Senare än vanligt ändå. Fast jag sjöng på "Long long way to Christmas day" för flera veckor sedan, fråga Tobbe!
Jag längtade inledningsvis efter Carolas "Jul i Betlehem", men sedan har det blivit Sanna, Sonja & Shirley för hela slanten. Jag köpte skivan de släppte förra julen dagen före julafton (jag har som tradition att köpa minst en ny julskiva varje år), men jag hade liksom inte riktigt tid att lyssna på den ordentligt då. Men nu! Jag sitter och får gåshud av deras acapella i "Så mörk är natten i midvintertid" och förväntar mig nästan få se ett Luciatåg komma glidande uppför backen utanför fönstret. ÅH. LÄNGTAR.

Ikväll har vi monterat vår Beddinge bäddsoffa! Det ser ut som att den står skitnära min dataplats, men det är kameravinkeln som luras. Kalasmysig är den. Wihoooo. ♥

I söndags gjorde jag Garderobsrensningen 2.0, med hjälp av Pulia.
Jag har nu lämnat bort 2 svarta säckar och 2 stora papperskassar med kläder till klädförmedlingar och Röda Korset samt ett gäng gardiner till Bohemia. Och nu håller jag VERKLIGEN tummarna för att det blir loppis i ishallen igen i sommar, för jävlar vad grejer jag ska skänka då!
 Det är så skönt att öppna garderoben nu och veta att det jag ser, det har jag att välja mellan. Ja, förutom kassen med sommarklänningar som vilar på vinden tillsammans med alla mina bikinis, då.
Det minskar liksom klädvalsångesten en hel del.
Idag när jag skulle gå ut i kylan för att handla tog jag fram tröjan/koftan ni ser på bilden. Älskar den! Den köpte jag 2006. Då använde jag den knappt, trivdes inte i den. Sedan gick jag ju ner 15 kilo och innan vi flyttade till Estö för drygt två år sedan så hittade jag den i källaren, där den legat och varit ledsen och oanvänd i tre år - och då fick den följa med. Och sedan dess har vi varit kompisar!
Idag när jag satte handen i fickan hittade jag två biobiljetter. Det var mina och lilltrollets från Harry Potter & Dödsrelikerna del 1 som vi var på för ganska exakt ett år sedan, eller okej, den 19:e för att vara petig.
Naaaw. Det var väl lite festligt att jag hittade dem samma dag som jag fick hem den sista filmen?
Jooo. Det tycker jag var festligt. Oh så festligt.
ANYWAYS, att göra mig av med alla dessa kläder (och några par skor) har fått mig att känna mig som pånyttfödd! Befriad!:D

Det har varit så galet klart och vackert väder idag ju. Man blir bara så lycklig.

Jag fattar inte hur klockan blev såhär mycket? Jag var helt säker på att den inte var mer än kvart i elva, och så kollade jag på klockan och den visar 23.30 liksom. Tokigt. Man borde väl gå och lägga sig då. Gonatt!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos