måndag 7 november 2011

Lite grejer jag gillar just nu, bara:

vid tangenterna: Jessica kl. 23:33
HÖJDGATAN. Såklart!;)♥ Det får den här bilden från i lördags morse representera; Detta, mina damer och herrar, är min allra första kopp te i Drömlägenheten! Hahah. Epic. Jag bryggde den medan jag väntade på att grabbarna skulle komma med det första lasset och det var en av de bästa kopparna te i mitt liv so far, I tell yarr. Gjord med kärlek i vårt fina kök. Jääääh.


Amelia Jul 2011 har äntligen kommit! :D Jag går bokstavligen och väntar på att detta ska ske, varje år. Jag köpte den i fredags men har inte haft tid att bläddra i den än. Tog dock av plasten idag... Snart. Snaaaart ska jag sjunka ner i soffan med den och bara vara. Men först har jag/vi en lägenhet att få ordning på. 

Vår glassiga kyl/frys med is- & kallvattenmaskin. Utöver den finessen så är den så snygg! Och rymlig! Ooohhh-iiihhh! Älskar den.

Marabou Premium´s Filled Winter Caramel. Waaaaah, så gooood! Smakar som kladdkaks-smet, typ. Jag hade redan en i kylen och igår när pappa & Kerstin kom förbi och tittade så hade de med sig en blomma och en till sådan här, så jag är riiiik! RIIIIK! Ja, på god choklad, alltså. Det är för övrigt även deras nya favorit, haha. Stressande nog så är det en Limited edition, så passa på att äta medan ni kan, för guds skull! ÄT!

Min fina ljusstake. Jag nämnde ju igår att vi inte har någon lampa över matbordet än, så just nu tänder vi ljus i den här när vi sitter vid bordet. Den är så söt, very shabby chic. :) Köpte den i en butik på Port 73 (kommer inte ihåg vad den heter, men det var något fyndigt... De har ett fik också.) när vi var där för någon månad sedan, så den har legat inpackad i väntan på flytten. Och nu är vi hääär!

Taaadaaaa!! VÅRT FINA SOFFBORD! Mitt efterlängtade Isala! :D Som ni ser fann jag tid att bygga ihop det ikväll. Linneskåpet är nästan helt uppackat men gardiner får vänta till imorgon, jag jobbar bara till 14. Jag är MUY MUY nöjd med bordet i all fall, det var precis så fint som jag föreställt mig att det skulle bli här hemma. Dessutom utgör det en snygg kontrast till min andra nya älskling; jättelampan Regolit. Hahaha, den var faktiskt aningens större än jag räknat med, men det gör inget! Vi har så högt i tak nu att det funkar. I love it. Kan visa er imorgon. 

Nu måste jag krypa i säng, ska ju upp och jobba imorgon igen, efter en dryg veckas "ledighet".  Jag skriver ledighet inom citationstecken, för ledighet känns inte riktigt som den korrekta benämningen på en veckas konstant stress och flyttyra. Tobbe säger att det ska bli skönt att få komma tillbaka till jobbet imorgon och ha lite semester. ;P
Nästa helg ska vi tömma den gamla lägenheten på det allra sista (dvs mina blommor samt djungeln av skit som vi lagrat i skrubben - pappa har snällt erbjudit sig att hjälpa oss att köra en runda eller två-tre-fyra (;) ) till skroten) och städa den. Ska bli skönt att ta avsked från den, jag blir trött bara av att tänka på den för tillfället.
Vi hörs imorgon kompisar! GONATT!♥

P.S; Det är inte bara vi som är lyckliga över flytten. Katterna, och i synnerhet Lizzie verkar ytterst tillfreds. Jag tror faktiskt på allvar inte att jag hört henne spinna så mycket och ofta någonsin som hon gjort de senaste dagarna. Hur underbart? Min tjej!♥ D.S

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos