torsdag 24 november 2011

Jobbhelg på g.

vid tangenterna: Jessica kl. 22:37
Nu blir det lite jobbhelg igen, fast lite lightversion skulle man kunna säga eftersom jag ju har tagit ledigt på söndag.

Mina gardiner har inte kommit idag, så nu hoppas jag verkligen att de anländer imorgon så att jag kan få upp dem till på söndag när vi får gäster. Annars blir jag a very sad panda! På riktigt.
Om inte annat så ska det bli så mysigt att julpynta och fixa jul överhuvudtaget här hemma. Som att slå upp ett blankt blad och börja på nytt i ett alldeles sprojlans, fint ritblock med blekt, kritvitt papper.

Vi har ätit biff idag. Tobbe fick det i inflyttningspresent av Per & Maria. :D Han var lycklig, det är inte ofta han får chans att äta mörkt kött eftersom jag helst inte äter det. Så idag var det feeeest med finbiff. Och jag gjorde en grym sallad med bl a mozarella & basilika. Namnamnam som Jolene skulle uttryckt det.
  Puff i sin tur har ätit fiberkapslar som jag hade lagt fram för att inte glömma bort att ta dem. Jag borde vetat att de var DOOMED där de låg helt oskyddade på köksbänken. När jag satt vid datorn en stund senare hörde jag ett konstigt krasande ljud från köket. Jovisst. Han hade slickat på kapslarna med äppelcidervinäger, men de var tydligen ingen höjdare för de låg kvar i intakt om än aningens kladdig form.
Så jaa, om vår lilla tjockis får ont i magen eller kräks så vet vi åtminstone varför. ;S Än sålänge har han inte visat tecken på illamående, snarare tvärtom.

Näe, nu är det läggdags, kära vänner. Lång dag imorgon. Auf wiedersehen!♥

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos