onsdag 23 november 2011

Är det säsong för avocado nu? [Snabblunchtips]

vid tangenterna: Jessica kl. 22:21
Jag blev så lycklig när jag märkte att det fanns MOGNA avocados på Konsum idag. Inte övermogna och mosiga och inte stenhårda som kokosnötter - utan mogna. Lyckan! LYCKAN! Jag hade redan slagit till på mitt favorit-surdegsbröd från Konditoriet (jag viiiill säga Thorssan!!) och blev glad som en liten irländsk ponny på en klöveräng när jag hittade dessa gröna små guldklimpar till föda. Hem och mosa! Med grekisk yoghurt. Och så lite örtsalt och minosel (mineralsalt) plus lite nymald peppar. GOTT. Klassisk Jessica-lunch.

GODASTE surdegsbrödet. Waaaahhhh. Blir typ hög av doften. Och jag kan bli så jävla sugen på det, bara sådär. Ni vet.

Moseli-moseli.
Och ja, jag gillar mjölk/laktosfria produkter. Det är snällt mot magen att låta den vila.

Värsta goff-goff det ser ut:D Men det blev för mycket röra för två mackor, så jag fick ta till ändbiten också. Syyynd.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos