söndag 13 mars 2011

Varför skynda på, när den tiden snart är här ändå?

vid tangenterna: Jessica kl. 23:22
En sann 18-årsritual; Den första tatueringen!
Julia fick sin gjord av Stefan igår, en Winnerbäck-text på armen. Så fin! Mattias & moi var med som sällis. Mattias var mer nervös än Pulia tror jag, haha. De är så söta.

Jag minns när jag köpte Ugglas "Klassiska mästerverk" i 9:an och hörde "1:a gången" för... ja, första gången. Jag tänkte direkt på Julia då. Och då var jag ju ändå själv bara en lillskit. Sedan har de där storasyster-känslorna kommit fram varenda gång jag hört den genom alla år. Så självklart poppade den upp i huvudet nu, när jag skulle göra ett grattis-inlägg till mitt lilltroll. Det var liksom ofrånkomligt. 

Älskade lilla lillasyster, jag vet att vi kan vara riktiga pain in the ass ibland... Men vi älskar dig ju så mycket. Och det enda skälet till att vi är så jobbiga är för att vi känner dig så väl. Och för att vi också har varit tonåringar för inte så länge sedan.Tack för att du låter mig vara din vän utöver att vara din syster.
Och för att du förstår lyckan i att hitta den ostigaste av de ostigaste super-ostbågarna.

"Och plötsligt så har du nått fram till den dag då du ligger och tänker som jag;
Varför längtar du så, när det går så fort ändå?"


0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos