tisdag 15 mars 2011

classy sassy

vid tangenterna: Jessica kl. 23:16
bilderna lånade från denna tumblr
Jag är på humör för att se på gamla filmer just nu. Det var längesedan jag såg på Breakfast at Tiffanys. För länge sedan. Den är vår för mig, av någon anledning.
*********************************

Jag älskar 8:an. Det har faktiskt blivit en av mina favoritkanaler det senaste halvåret. Det började ju med att jag blev fixerad av "En plats på landet" och "En plats på havet", men sedan har jag liksom gjutits in i hela det där livsstilskonceptet. Till mitt kvällste nu efter att jag kom hem från jobbet så har jag tittat på "Country House Rescue". Det är något visst med den engelska landsbygden. Jag tror att det är för att jag läste Jane Austens böcker så tidigt som jag liksom känner mig trygg och romantisk till sinnes av att höra engelska överklass-personligheter tala på sitt lustiga, sådär omedvetet högdragna sätt. Haha;) Det finns någonting så fascinerande i det faktum att de fortfarande talar om sig själva som "den 15:e generationen" och dylikt. 
Jag när en dröm långt inne i hjärtat att en dag ta Tobbe och allt som är vårt och bosätta oss i i en engelsk cottage med får i en liten hage bredvid. Och under kalla vinterkvällar tänder vi en brasa i den öppna spisen och så kryper jag upp i ett fönster och sitter där ihopkurad med en filt, en stor kopp te och en bok. Och på sommarkvällarna sitter vi ute i vår lilla rosenträdgård, dricker vin (och öl då, för att göra Tobbe glad) och hälsar glatt på grannarna som kanske åker förbi på den lilla landsvägen precis intill.

Japp. Så blir det.

1 kommentarer :

samson on 19 mars 2011 kl. 11:26 sa...

Min tvilling! 8:an is the SHIT! :D

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos