torsdag 17 februari 2011

Teeeee Hjärta Hjärta

vid tangenterna: Jessica kl. 23:52
Sitter med en jättekopp te och landar lite. Jag försöker undvika att dricka te såhär sent numera, för jag blir så jäkla kissnödig på natten då (haha) men jag har varit så tesugen hela kvällen så jag behövde den här koppen. Det var inte meningen att det skulle bli så sent, men jag har haft annat för mig hela tiden fram till för en stund sedan. Handla, äta, kolla på Simpsons (hade kunnat dricka te då, men gjorde inte det för jag var liksom på språng), träna/ kolla på Ally, sätta toning i håret, duscha, föna hår, röja på köksbordet etc etc etc. Ni hajar. Med andra ord var det hemskt gott med det här efterlängtade teet nu.

Jag skulle ha jobbat delat pass idag, men jag kunde slå ihop mina timmar så att jag slutade klockan 15 istället. Det var verkligen guld värt! Att så små saker kan göra så mycket.

Jag är sååå lycklig igen, även. Min "tänkarlampa" aka lavalampan är up and running igen! Den har varit död en dryg vecka nu, för lampan gick i den. Så den första lampan jag skaffade passade inte, den var liksom för hög så lavadelen gick inte att sätta på plats. Sedan köpte vi en annan som passade - men föga förvånande så funkar inte lågenergi-lampor i den här typen av anordning. De blir helt enkelt inte tillräckligt varma, så lavan värms inte upp och börjar leva utan fortsätter envist vara stela klumpar som ligger helt stilla på botten av lampan.
Nu har jag iaf omiljövänliga lampor hemma och oooh, det är så trevligt att se hur lavan lever sitt eget, stillsamma men flytande liv därinne nu. Men nu är jag paranoid över det faktum att vanliga gamla glödlampor ju håller på att fasas ut, så jag tänker köpa på mig ett lager så att jag kan hålla min älskade tänkarlampa (alltså, det är ju så fridfullt att sitta och fundera medan man låter ögonen vila på lavaklumparna som ändrar form och blir stora, små, snabba och långsamma klumpar därinne...) vid liv!

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos