lördag 12 februari 2011

En älsklingsbok

vid tangenterna: Jessica kl. 17:14

Idag vid frukosten så tittade han på mig och frågade "Hur många gånger har du läst den där?". Och jag pillade lite fundersamt på den medan jag tänkte efter.
"Det är nog femte eller sjätte gången nu."
Jag älskar den här boken! Varje gång jag läser den känns som den första. Den är så fruktansvärt innehållsrik och fylld av detaljer att det vore omöjligt att minnas allt från gång till gång.
Oates är en så otrolig författare och en av mina stora förebilder inom litteraturen. Hur hon kastar sig mellan berättargreppen - olika berättarröster lägger sig i eller inflikar tankar mitt i historien utan att det är ett dugg konstigt, t ex. Hennes berättarteknik är underbar. Får hon inte Nobelpriset innan hon dör så är det något som är väldigt fel här i världen.

2 kommentarer :

Jenny on 12 februari 2011 kl. 22:15 sa...

Kanske man kan få låna?

Jessica on 12 februari 2011 kl. 22:48 sa...

När jag har läst klart den så! =)

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos