söndag 20 februari 2011

Lördagsfestligheter

vid tangenterna: Jessica kl. 00:26
Ikväll har vi haft Jenny, Jens & Jollis (Jolene) på middag hos oss! Lilly är hos mutti och blir bortskämd, så vi fick klara oss utan henne den här gången. :) Däremot så var Nizze med och Puff var såå modig och var i närheten mest hela tiden. Som en liten vaktkatt. Hohoh.
 Vi bjöd på fyllda kycklingfiléer och hasselbackspotatis med kantarell & champinjonsås. Till efterrätt hade jag gjort en smulpaj med stora blåbär inspirerad av gino - jag hade med andra ord riven vit choklad i degen och sedan exprimenterade jag lite och gjorde en sås till utav mixade färska jordgubbar, vaniljkesella och matlagningsyoughurt. Det blev riktigt lyckat! Känner mig mycket nöjd.
Dessutom gjorde det faktum att vi skulle få besök att vi kände pressen på att få lägenheten städad inför våren, så nu är det så fint här hemma... Det riktigt blänker om vår trötta gamla lägenhet!! Haha:)
(Trött, sliten och lite halvvissen - den är vår och jag älskar den. Vårt hem.)

Jenny hade med sig Dumlekakaor till oss. Är hon bäst eller? Svar ja.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos