torsdag 3 februari 2011

SMRT COOKIE-CHIP

vid tangenterna: Jessica kl. 13:43
Hej hej hej hemskt mycket hej,
här sitter jag och dricker te ("Mammas Mirakel" - det blev det eftersom jag pratade med min mamio i telefon medan jag fixade teet, och jag är ju obviously ett mirakel) och har ätit en fantastiskt kreativ lunch i form av 2 kokta ägg och 2 kakor. Satt som en smäck i kistan. Vi hade dessutom inte så mycket annat hemma, vi ska handla ikväll.
När mutti och jag lagt på så kom jag att tänka på chips. Jag tänker ofta på chips och kanske framförallt ostbågar, så det var inget konstigt i sig - men jag kom att tänka på chips som inte längre finns. Och då menar jag inte att de är uppätna och därför inte finns, utan chipssmaker som gått ur tiden. Visst är det för jävligt när man blir sugen på något som inte längre går att få tag på? Som nu. Jag mindes plötsligt OLW´s Sourcream & Lime-chips. Det var min och mammas favoritchips när jag gick i högstadiet. De var liksom syrliga men ändå härligt salta och milda... Ohhhh. En annan chipssmak som jag vill ha tillbaka är Estrellas Sourcream & Cheese. Allt snacksrelaterat med ostsmak är ju liksom underbart. (fast jag vet att Jenny inte håller med) Efter min googling så vet jag att den smaken utgick i februari förra året  eftersom den tydligen sålde för dåligt.
Det lustiga då är ju att det kommer upp massor av forumstrådar som diskuterar just de där chipsen... De kanske har en sån där effekt som konstnärer kan drabbas av efter sin död - det är inte förrän de inte längre existerar som man inser storheten i dem. Tydligen finns det inga planer på att återinföra sourcream & cheese-amaken i sortimentet. Buhuuuuu.
Undrar om jag ska maila OLW och fråga om de har planer på att ta tillbaka Sourcream & Lime??

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos