torsdag 25 november 2010

Vardagsbetraktelser: I bilen med Tobbe

vid tangenterna: Jessica kl. 17:50
 - Vet du vad jaaaag ska göra nästa onsdag?
 - Nä...?
(paus)
 - Tatuera mig!
 - . . . n ä ä ä...
 - Neeeeeheheeeej jag skoja bara! Jag och Jenny ska till Ikeaaa!!
 - Ska ni? Jahaa.

Det gäller att sälja in idén på rätt sätt. Genom att skrämma honom med att jag skulle tatuera mig igen (Tobbe har lite samma medeltida inställning till tatueringar som pappa har. Även om han inte har något emot dem när de väl är där, liksom. Men som sagt, en aning medeltida där ja.) så låter ju ett Ikea-besök väldigt milt och bra. Dessutom gör lättnaden att han inte fokuserar på att jag kommer släpa med mig en massa - ENLIGT HONOM - onödiga småprylar hem. Hehehe.

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos