söndag 28 november 2010

Okej, nu kan det bli advent.

vid tangenterna: Jessica kl. 00:23
Jag ljuger inte när jag säger att hela dagen idag har ägnats åt adventspyssel. På gott och ont, bör tilläggas. Har knappt suttit ner sedan vi åt lunch på Al Porto. Vid 23-tiden var lussebullarna färdiga - och perfekta!, måste jag tillägga. Tur i oturen så bakade vi efter ett recept som byggde på två degar där saffranet tillsattes senare, i den andra. Så när jag insåg att vi misslyckats med den första degen (jästblandningen var nog för varm) så slängde vi den och gjorde en ny. Och ooooh så bra den blev! Är såååå lycklig. Haha:) Nu doftar det advent här också. Wihoo.

Ett av dagens viktigaste ärenden var att hitta gardiner till vardagsrummet. Jag hade en vision. Tobbe var sur för att han fick betala (jag har köpt en massa prylar till vårt gemensamma hem senaste tiden, så jag tyckte att det var rättvist), men han kunde inte förneka att det blev tjusigt när jag var klar. Långa, vita stycken med röda tassles som "skärp"; lite Lucia-vibbar, ni hajar? Haha:)

0 kommentarer :

 

Dear Jessie Copyright © 2014 First template by Antonia Sundrani Vinte e poucos